Interessen for nye apps falder
Vi er ikke længere så søgende efter nye apps som tidligere, viser en ny undersøgelse.
Mens smartphone-brugerne tidligere ikke kunne få apps nok på telefonen, peger pilen nu i en ny retning. Det slår en analyse fast, som konsulenthuset Deloitte har udgivet i Storbritannien. DR.dk skriver, at der ikke alene er tale om et britisk fænomen.
Omkring en tredjedel af briterne henter stort set ikke applikationer, og forbruget blandt de øvrige to tredjedele er faldet. Ni ud af ti svarer i undersøgelsen, at de aldrig bruger penge på mobilt indhold eller applikationer.
Jo bedre applikationerne bliver jo længere tid beholder folk dem og det mindsker behovet for at være opsøgende efter nye applikationer.
Deloitte beskriver i rapporten der er en tendens til, at dem som har ejet en smarpthone i lang tid, vil have stillet skarpt på et nøje udvalg af apps, som de selv bruger. Inspirationen kommer primært fra hvad vennerne har som favoritter.
Nye apps har de svært i de forskellige app-stores. Succes afhænger af hvorvidt man er heldig at få applikationen eksponeret og fremhævet i applikationsbutikkerne.
– Tip: 11 smarte iPhone-applikationer
Mere til historien
En rapport fra analysefirmaet Flurry har tidligere peget på, at mobilbrugerne anvender mere tid på apps og mindre tid på mobilt webbrug. Apps er vigtigere end mobile websites, konkluderede Flurry-rapporten.