Fortsat problemer med MobilePay

Der er fortsat problemer med MobilePay. Nogle brugere får stadig fejl efter nedbruddet i går. Danske Bank håber på snarlig løsning.

MobilePay Danske Bank

MobilePay fra Danske Bank (Foto: MereMobil.dk)

MobilePay har siden i går (21. juli 2014) været ramt af tekniske problemer, hvor en serverfejl har været skyld i et nedbrud.

MobilePay er ramt af nedbrud

Danske Bank meldte ellers ud, at de ville have styr på problemerne i løbet af mandagen, men her tirsdag er der altså fortsat problemer.

– “Det er et serverproblem, som vi i går fik løst hovedparten af i går, men der er stadig en gruppe af vores kunder, som er ramt, og det beklager vi selvfølgelig,” siger Kenni Leth, pressechef hos Danske Bank til Computerworld.dk.

Det er brugere der ikke har godkendt de nye betingelser for tjenesten, som pt. ikke kan tilgå den. Betingelser kom i den seneste opdatering for en måneds tid siden, da Danske Bank udsendte en opdatering. Brugere der forsøger at registrere sig, oplever forsat også problemer.

Danske Bank har ikke noget overblik over, hvor mange af de 1,5 millioner MobilePay-brugere, som er ramt af problemerne.

Det forventes, at problemet vil blive løst i løbet af i dag. Danske Bank oplyser også på deres Facebook-side, at teknikerne arbejder på højtryk.

Mere til historien

MobilePay har ikke meget mere end et år på bagen. Tjenesten blev lanceret i maj måned 2013. Læs om udviklingen det første år her.


Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.