Der skal meget til før teleselskabet udskiftes

En ny undersøgelse, som er foretaget af Nokia, viser at der skal meget til før mobilkunderne skifter udbyder.

Nokia har foretaget en undersøgelse, hvor de har spurgt 11.600 telekunder i 11 lande om, hvad der får dem til at blive hos deres respektive teleoperatør, samt hvad der er vigtigt hos en udbyder. Det skriver Computerworld.dk.

Den største grund til, at mobilkunderne har valgt det selskab de har er prisen, hvilket ikke er den store overraskelse. 44 procent svarer, at en udbyder skal have gode priser, og det skal være nemt at betale regningen. Det afgørende er ikke kun selve prisen – mere afgørende er det kunderne forstår, hvad der betales for.

Lyt til vores podcast: Millionopkøb i telebranchen

– “Det afgørende er, at kunderne forstår, hvad de betaler for, ikke om man betaler 100 eller 200 kroner. Tilfredsheden med prisen handler således også om gennemsigtige aftaler,” fortæller Lise Karstensen, landechef for Nokia i Danmark.

Måden selskaberne behandler kunderne på, customer care, betyder meget for 15 procent af de adspurgte.

Mens kvalitet af tjenester og kvalitet i netværket er en topprioritet hos 29 procent af telekunderne. Der skal være dækning overalt.

– “I vores undersøgelse fra 2007 var denne post ikke så stor. Der var fin dækning til at ringe, og sms virkede bare. Men efter at smartphonen er kommet, vokser denne post. Nu handler det ikke bare om tale, men i meget stort omfang om, at data og tjenester skal være på plads,” siger hun.

Lise Karstensen forventer også, at det vil fylde endnu mere i fremtiden. Ligesom også datasikkerheden vil blive et parameter, der vil komme højere krav til.

Mere til historien

Det er også billigere for operatørerne, at behandle de kunder de har fremfor at skulle skaffe nye kunder til selskabet.

Vi beholder telefonen i længere tid

Danskerne skifter ikke telefon ligeså ofte, som tidligere. Det viser en ny undersøgelse.

(mere…)
AI-paradokset: Ledere ser potentialet, men tøver

Undersøgelse afslører kløft mellem ledelses forventninger og medarbejdernes brug af AI.

(mere…)
Bilejere ønsker nem reparation af elbiler

Reparation af elbiler skal være enkelt og lige til, lyder kravet fra elbilsejerne.

(mere…)
2 ud af 3 børn har oplevet ubehagelige ting online

Red Barnet og Trygfonden har fået udarbejdet en ny undersøgelse, som viser, at 2 ud af 3 børn har oplevet ubehagelige ting online.

(mere…)
Teleselskab fraråder smartphones til børn

Et teleselskab fraråder nu smartphones til børn under 11 år grundet børn og unges massive brug af sociale medier.

(mere…)
Første mobil? Forskel på tanke og realitet

Hvornår skal barnet have sin første mobil? Danskerne mener, at de skal være ældre end de reelt er.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
2 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram