Kundeflugten fortsætter hos Telia – men der er også godt nyt
Telia mistede mere end 100.000 danske mobilkunder i 2017. I årets tre første måneder fulgte yderligere 24.000.
127.000. Så mange danske mobilkunder sagde i 2017 farvel til Telia. Nu tyder meget på, at tendensen fortsætter i 2018. For Telia har mistet yderligere 24.000 mobilkunder i årets første kvartal. Det skriver Jyllands-Posten.
VIDEO: Virkede det? Se min status på mobilt bredbånd testen
Hos direktionen er man ikke tilfreds med teleselskabets kundeflugt.
– “Når jeg kigger på kundetallet, er jeg selvfølgelig ikke tilfreds. Det er ikke godt nok at tabe 24.000 kunder på tre måneder,” lyder det fra Morten Bentzen, adm. direktør, Telia Danmark, i Jyllands-Posten.
Med de nyeste tal står det klart, at Telia er ramt af teleindustriens største kundeflugt. For imens Telia mister kunder, så har mobilselskabet 3 skaffet flere kunder. I årets tre første måneder skaffede 3 således 19.000 nye kunder.
– Telia: Du får fri data, men skal betale for Spotify
Ikke kun dårligt nyt
Der er dog ikke kun dårlige nyheder hos Telia. For teleselskabet har ganske vist mistet kunder, men i samme periode har Telia formået at øge omsætningen per kunde per måned. Den ligger nu på 136 kroner. Dermed er den vokset med ni kroner siden det seneste regnskab. Dermed har Telia førertrøjen på, når det kommer til omsætningen per kunde per måned.
Selvom Telia har øget sin omsætning per kunde per måned ender teleselskabet alligevel med et driftsunderskud på minus 33,7 millioner kroner for det seneste kvartalsregnskab.
I marts præsenterede Telia et nyt abonnement med “fri” data. Abonnementet koster 249 kroner i måneden og indeholder fri tale og SMS. Data er dog begrænset af en fair-use grænse på 1.000 GB. Ifølge Morten Bentzen skal det nye abonnement vende kundeflugten til kundevækst.
Mere til historien
Telia var ifølge egne tal Danmarks tredjestørste operatør i 2017. Du kan læse mere om Telia og de andre operatørers kundetal her.