Danskernes streaming når nye højder

TV 2 Play og DRTV driver udviklingen i danskernes streaming-lyst med blandt andet sport og dækning af tronskifte.

kongepar vinker fra balkon
Dronning Margrethes abdicering og den efterfølgende udråbelse af Frederik som konge var en begivenhed, som danskerne yndede at streame. (Foto: Bo Amstrup/Ritzau Scanpix/TV 2/PR)

Årets første kvartal er typisk kendetegnet ved højt forbrug af streaming, blandt andet fordi sport og stærke fiktions- og underholdningsprogrammer samler danskerne om skærmene i de mørke vintermåneder.

Det skriver TV 2’s analyseafdeling Market & Audience Insight i en pressemeddelelse.

Danskernes forbrug af streaming er ifølge bureauet Nielsens seneste målinger steget til det højeste niveau siden målingen af streamingforbrug begyndte i 2022.

Målingen viser et snit på 85 daglige streaming-minutter per dansker i første kvartal. Det er en stigning på otte daglige minutter, hvilket er ti procent højere end samme periode sidste år.

Alle tre måneder i årets første kvartal ligger et pænt stykke over tilsvarende måned sidste år, fremgår det af pressemeddelelsen. Og det er især TV 2 Play og DRTV, som driver udviklingen op. De vokser tilsammen med gennemsnitlige fem daglige minutter per dansker i forhold til første kvartal sidste år.

– “Stigningen er størst i januar, hvor EM i herrehåndbold på TV 2 Play samt dronningens abdicering og det efterfølgende tronskifte i januar ledte til rekorder i forbruget på DRTV og TV 2 Play,” udtaler Head of Market & Audience Insight på TV 2 Sofie Bruun.

Tre vigtige pointer fra Nielsens rapport:

  • Danskernes forbrug af streaming stiger til det højeste niveau siden målingen af streamingforbrug via Nielsen Seerundersøgelsen begyndte i 2022. 
  • Stigningen i streamingforbruget i årets første kvartal skal blandt andet findes hos broadcasternes streamingtjenester, nærmere bestemt TV 2 Play og DRTV, som tilsammen vokser med gennemsnitlige fem daglige minutter per dansker i forhold til første kvartal sidste år. 
  • Ses der bort fra både nyhedsprogrammer og sport har 24 programmer på tværs af TV 2 og DR i første kvartal en million seere eller flere på tværs af broadcast og streaming.

Mere til historien

Det er ikke kun streamingen, der er populær blandt danskerne. Logins skrællet fra nettet via simple Google-søgninger er tilsyneladende også populært. Det viser en helt frisk dom, hvor 30-årig mand er dømt for at sælge lister med 100.000 kombinationer af brugernavne og kodeord. Læs mere om det her

Dansk musik hitter – se listen her

TOP 10: Her er de mest populære sange i 2024 fra en af de store danske tjenester.

(mere…)
Max sætter en stopper for ubegrænset kontodeling

Nu skal det være slut med at dele adgangen til sin Max-konto med vennerne.

(mere…)
Hver tredje dansker overvejer at skære ned på streamingtjenester

Mange danskere har flere streamingtjenester, men hver tredje overvejer, at skære ned på antallet.

(mere…)
Priserne stiger endnu engang på Disney+

Det bliver atter dyrere at være abonnent på streamingtjenesten Disney+, som rammes af endnu en prisstigning.

(mere…)
Danskerne må se langt efter reklame-abonnement hos Netflix

Netflix har netop afsløret, at de ikke har aktuelle planer om at lancere deres reklamefinansierede abonnement i Norden.

(mere…)
Netflix har hævet prisen igen

Der har været prisstigninger i flere lande og nu følger Danmark efter. Det er alle abonnementerne, som bliver dyrere.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram