Så dyrt er det billige reklameabonnement på Disney+

Disney+ indfører reklamer, men det billige abonnement er alt for “dyrt” – besparelsen er simpelthen for lille.

Disney+ 2023
KORT VERSION: Disney+ Standard uden reklamer koster 790 kroner om året, hvilket kun er 202 kroner ekstra om året for at undgå reklamerne. Det svarer til 16,83 kroner om måneden. Reklameabonnementet er sandsynligvis søsat for at lokke kunder til, som vil prøve Disney+ af og for at sælge de dyrere abonnementer (Grafik: MereMobil.dk)

Fra den 1. november kan Disney-elskere vælge et reklamebaseret abonnement på Disney+, hvor salgsargumentet er, at du får en lavere pris, hvis du accepterer reklamer.

Et kig på priserne afslører hurtigt, at tilbuddet fra den amerikanske underholdningsmaskine er ALT for dyrt.

Det reklamebaserede abonnement koster 49 kroner om måneden, uden mulighed for at tegne en lidt billigere årsaftale. Det er 588 kroner for et år.

LÆS OGSÅ: Disney+ bliver markant dyrere

For lille en besparelse

Tegner du Disney+ Standard, som fuldstændig svarer til ”Standard med reklamer” – bare uden reklamer – så er prisen 790 kroner om året.

Du skal således kun betale 202 kroner ekstra om året, for at undgå reklamerne. Det svarer til 16,83 kroner om måneden.

Jeg synes, at det for lille en besparelse i forhold til de mange minutters reklamer, at en Disney+ kunde skal trækkes med.

DIN MENING: Vil du acceptere reklamer mod at spare 16,83 kroner om måneden? Smid gerne en kommentar herunder.

Disney har tidligere meldt ud, at de vil sende fire minutters reklamer i timen, men det er jo ikke en garanti for, at det ikke vil ændre sig. Fire minutter er for film og shows, som varer en time eller mindre.

DE NYE DISNEY+ PRISER

  • Standard m/ reklamer: 49 kr./md. – 2 enheder – Full HD/Stereo 5.1
  • Standard u/ reklamer: 79 kr./md. – 2 enheder – Full HD/Stereo 5.1
  • Premium: 109 kr./md. – 4 enheder – 4K/Dolby Atmos/Stereo 5.1

Premium er det nuværende abonnement, der omdøbes samt sættes op fra 79 til 109 kroner om måneden. Prisen ændres den 1. november 2023.

Nok en bevist strategi

Mit gæt er, at reklameabonnementet er søsat for at lokke kunder til, som vil prøve Disney+ af. Det er et entry-produkt. Desuden har abonnementet den effekt, at det skal sælge de dyrere abonnementer.

Præcis som på McDonald’s. Har du nogensinde købt en lille pommes frites? Nej vel! Det er altid en mellem eller en stor. Det er jo kun 3 eller 8 kroner ekstra.

(OMG! Koster en lille pommes frites virkelig 25 kroner)…

Eller på gå i byen steder, hvor øl sælges med ordene ”skal det være en lille eller en almindelig” – hvor den almindelige så er en stor. Og bum! Så har udskænkningsstedet høstet en fin meromsætning.

Mere til historien

Netflix i nogle lande et reklameabonnement. Dette hedder ”Basic with ads”. Muligheden er endelig ikke tilgængelig I Danmark.

Snart vil Netflix se helt anderledes ud

Netflix er i fuld sving med et redesign, som skal gøre det nemmere for brugerne at tage det rigtige valg.

(mere…)
Netflix dropper understøttelse af ældre Apple TV

Har du et Apple TV af ældre dato, så skal du læse med her.

(mere…)
Er streaming-tv i opbrud med nye samarbejder på tværs?

Disney og Warner Bros. Discovery har indledt samarbejde om at tilbyde tre tjenester i én pakke.

(mere…)
Prisstigningen rammer nu eksisterende TV 2 Play-abonnenter

I maj blev TV 2 Play dyrere for nye abonnenter. Nu har prisstigningen ramt eksisterende kunder.

(mere…)
Her er de 10 mest sete serier på Netflix

Netflix er klar med opgørelsen over de mest sete serier i anden halvdel af 2023. Se listerne her.

(mere…)
Max er klar til danskerne

HBO Max og Discovery+ er nu smeltet sammen til Max, som i dag er åbnet i Danmark. Har stor OL-dækning.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
2 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram