Black Friday 2022 gav mindre rabat end sidste år
Black Friday og hele Black Week 2022 er slut. Ugen bød på mange rabatter, men faktisk lavere rabat end sidst år.
Danskerne har igen i år taget imod Black Friday og hele Black Week med åbne arme. Der er blevet shoppet løs, selvom der tales om krise og danskerne grundet inflationen skal bruge langt mere på dagligvarer, el og andet forbrug.
Men shoppet blev der og rekorder blev der også sat en del af.
MobilePay slår atter Black Week-rekorder
Danskerne gik efter tilbud. Hos Pricerunner steg antallet af kliks med hele 25 procent sammenlignet med 2021, hvor der ellers blev sat rekord.
Pricerunner oplyser også, at danskerne ikke kunne finde lige så gode tilbud, som forrige år. Rabatterne lå i gennemsnit på mellem 20-25 procent. Hvilket altså ikke helt skarpe tilbud, som tidligere.
Cirka hver femte produkt var på tilbud
følge Pricerunner var 18 procent af alle varer i databasen på tilbud i løbet af ugen. Dette er fordelt over de forskellige varekategorier. De største rabatter blev fundet på hårde hvidevarer, tøj, sko, bøger og elektronik.
Til trods for at Black Friday er blevet til Black Week, så er det fortsat fredag, at det er vildest. Pricerunner var også på vagt og kunne se, at da det blev midnat (til fredag), så peakede trafikken med 120 procent flere besøgende på få minutter lige inden midnat og lige efter.
Aktiviteten var højest fredag, men også lørdag og søndag fortsatte danskernes interesse for de gode tilbud. I går (mandag) var det Cyber Monday og også her var der masser af tilbud.
Mere til historien
Cyber Monday har tidligere ikke haft den store ”succes” i Danmark. I år tyder det på, at det har hittet. Trafikken hos Pricerunner var fordoblet i forhold til en almindelig mandag.