Disney+ vil få 4 minutters reklamer i timen
Der tales meget om en billigere reklamebaseret variant af Disney+. Nu forlyder det, at den får 4 minutters reklame per time.
Når Disney+ senere i år er klar med deres abonnement, som vil indeholde reklamer og derfor ventes at blive billigere end det eksisterende, vil der angiveligt komme fire minutters reklamer på film eller serier, der varer i en time eller mindre. Det skriver Variety og The Wall Street Journal.
Variety påpeger, at Disney+ dermed vil tilbyde færre reklamer i timen end nogle af deres konkurrenter på det amerikanske marked. Her har NBC’s Peacock mindst fem minutters reklamer per en times indhold.
HBO Max bringer også fire minutters reklamer i timen. Disney-ejede Hulu har mellem 9 og 12 minutter i timen med reklamer.
Følg MereMobil.dk på Instagram
– klik her –
Forbud mod bestemte typer af reklamer
Når det kommer til selve indholdet af reklamer, så forlyder det, at Disney vil bevare deres ”familievenlige” image. Disney skulle fjerne alle annoncer, som inkluderer alkohol, politik og reklamer fra konkurrenter.
Dernæst skulle reklamer fjernes, hvis det ses af en børneprofil. I hvert fald så ”børn før skolealderen” ikke får reklamer vist. Hvordan det helt lavpraktisk vil ske og blive styret, er uvist.
Star på Disney+ – se indholdet på Star her
Disney+ har udtalt, at det reklamebaserede abonnement vil blive tilgængeligt før årets udgang. Hvad prisen for dette bliver er fortsat uvist. Det eksisterende Disney+ abonnement koster 79 kroner om måneden og 790 kroner for et helt år.
VIL DU OPDATERES? ⚡️ Vi vender dig tre gange om ugen de seneste technyheder i indbakken. Blandt alle tilmeldte finder vi hver måned en vinder af en powerbank fra GreyLime. Tilmeld dig gratis her! Afmeld når du har lyst. Læs mere om konkurrencen her.
Mere til historien
Disney+ har haft et godt første kvartal i 2022, hvor de fik næsten 8 millioner nye abonnenter, hvilket er en del mere end forventet.