Billigere Disney+ på vej
Rygterne svirrer om en billigere variant af streamingtjenesten Disney+ kan være på vej. Billigere Disney+ kommer dog med ‘en pris’.
Disney oplyste tilbage i november, at 118 millioner havde abonnement til Disney+. I dag er der over 130 millioner abonnenter med en forventning om, at tilgangen fortsætter. Disney regner med, at der i 2024 er mellem 230 og 260 millioner betalende abonnenter.
Den nye variant af Disney+, som Disney angiveligt skulle overveje, kommer med reklamer. Det skriver The Information.
BEKRÆFTETDisney bekræfter, at en reklameversion af Disney+ er på vej.
LÆS OGSÅ: Disney+ kommer ind i Telmores mobilpakke
Bliver den nye udgave af Disney+ en realitet, vil det formentlig betyde, at langt flere får adgang til Disney+, da prisen bliver billigere.
En model, hvor der er annoncer på tjenesten, og den så enten er billigere eller gratis, er lidt som det kendes fra Spotify. TV 2 Play har også en reklamemodel.
TJEK PRISEN: Du kan her se det aktuelle udvalg af streamingtjenester i Telmore Play Annoncelink, hvor Disney+ nu er med i Telmore Play.
USA i første omgang
Den reklamebaserede variant af Disney+ er angiveligt kun tiltænkt det amerikanske marked – i hvert fald i første omgang. Her har andre tjenester som Discovery, NBCUniversal, WarnerMedia og Paramount også annonceunderstøttede alternativer, hvilket gør det muligt for tjenesterne, at tilbyde indholdet til flere prisklasser.
I USA koster mulighederne med annoncering 4,99 dollars. Det kan altså være, at Disney+ vil prissætte således også. Betalingsmuligheden koster 7,99 dollars.
LÆS OGSÅ: Nu stiger prisen på Netflix
I Danmark koster Disney+ 79 kroner om måneden, men man kan tegne abonnement for et helt år og derved få en besparelse på to måneder – et års abonnement koster 790 kroner.
Det er uvist om en annonceringsmulighed fra Disney+ også vil blive tilgængelig på vores marked på et tidspunkt.
Mere til historien
Disney har meldt ud, at Disney+ i løbet af 2022 vil blive tilgængelig på 42 nye markeder, så det virker til, at Disney har en del i støbeskeen for 2022.