Samsung erkender problem med Galaxy S22 Ultras skærm
Nye ejere af Samsungs seneste flagskib har fået sig en kedelig overraskelse i form af en flimrende skærm. Det forlyder dog at Samsung er på vej med en løsning.
Samsung lancerede deres nye Galaxy S22 Ultra den 9. februar med løftet om levering fra den 25. februar 2022. Nogle købere har været heldige og modtage deres enhed tidligere. Glæden var dog kort, skriver GSMArena.
Problemet består i at skærmen på nogle S22 Ultra modeller begynder at flimre, under bestemte omstændigheder. Problemet opstår når skærmen indstilles til en WQHD opløsning og farvprofilen sættes til Naturlig. Sættes farveprofilen til Vivid, forsvinder problemet igen.
Samsung er på vej med en løsning
Det lyder altså til, at der findes en let løsning, men det burde ikke være nødvendigt på en telefon i den prisklasse. Samsung har da også erkendt problemet, lyder det fra en forummoderator på Reddit.
Han har modtaget en officiel udtalelse fra Samsung, hvor det Sydkoreanske firma forklarer, at de er klar over at der et problem og at de arbejder på en patch, der vil løse det.
Indtil da anbefaler de at man enten sætter skærmopløsningen til Full HD+ eller ændrer sin farveprofil til Vivid. Problemet vil sandsynligvis blive løst med næste softwareopdatering til Galaxy S22 Ultra.
Galaxy S22 Ultra er en fremragende telefon
John G har haft fingrene i et eksemplar af Galaxy S22 Ultra. Et eksemplar uden skærmproblemer vel at mærke. Det er der kommet denne meget positive anmeldelse ud af.
NYT OM SAMSUNG: I vores nyhedsopdateringer, som udsendes tre gange om ugen, kan du følge med i nyheder om Samsungs nyeste produkter. Tilmeld dig her (gratis). Frameld når du har lyst.
Mere til historien
Det ser altså ud til at skærmproblemet på S22 Ultra bliver løst ved med næste softwareopdatering. Og opdateringer kommer der nok af. Samsung går forrest som et godt eksempel og lover hele fire store opdateringer samt fem års sikkerhedsopdateringer.