Nordea-kunder er glade for ny bankapp

Mange banker oplever, at kunderne har en mindre tilfredshed med deres mobilbank-apps end tidligere. Nordea oplever derimod en stigning i tilfredsheden.

Nordeas nye mobilbankapp opnår større tilfredshed ved brugerne end tidligere version (Foto: Nordea)
Nordeas nye mobilbankapp opnår større tilfredshed ved brugerne end tidligere version (Foto: Nordea)

Hvor vigtig er en mobilbank-app for bankkunder? Ny undersøgelse viser, at den faktisk er rigtig vigtig og et stadig vigtigere konkurrenceparameter hos privatkunder. Så står man, som kunde, og overvejer et bankskifte, så kan mobilbank-appen faktisk spille en rolle.

Mobilbanken er i dag markant vigtigere og mere benyttet end netbanken.

Danskerne har taget mobilbanken til sig

Danske Bank har ofte fået ros for at have den absolut bedste mobilbank-app. Mens Nordeas kunder tidligere har været yderst utilfredse med deres mobilbank.

Danske Bank har vendt modvind til medvind for ny mobilbank

For to år siden blev en ny mobilbank lanceret og i løbet af det seneste år har den fået mange nye funktioner. Og de har været tilfredsstillende for brugerne. I hvert fald hvis man skal tro en ny undersøgelse (foretages årligt), som Voxmeter har foretaget, hos de danske bankkunder. Det skriver Børsen.

Ifølge den årlige undersøgelse er kundetilfredsheden både med bankens mobilbank og netbank steget markant. Faktisk er kundetilfredsheden steget fra 78,6 til 85,7 procent.

Mens det altså går fremad for Nordea, så har undersøgelsens svar været knapt så positiv læsning for Sydbank, Jyske Bank og Nykredit Bank. De oplever alle en faldende kundetilfredshed med både deres mobilbank og netbank.

Sydbank og Jyske Bank er ellers en del af Bankdata-samarbejdet, som i forsommeren kom med en helt ny netbank. Dog er det uvist, hvornår undersøgelsen er foretaget – altså om det er før eller efter lanceringen af den nye bank-app.

Personligt kan jeg dog skrive under på, at mobilbanken er vigtig – også nogen gange vigtigere end man tror. 

Mere til historien

Danske Banks popularitet når det kommer til mobil- og netbank er ikke til at tage fejl af. Tidligere i år var Voxmeter klar med meldingen om, at Danske Bank var den bedste bank indenfor mobil- og netbank, samt den mest innovative bank.

Det er stadig et problem at bruge MitID og Digital Post

Digitale tjenester skaber stadig bøvl og problemer for mange.

(mere…)
Gider du ikke vente i køen hos Skat?

Nu kan kan du få et pålideligt estimat på, hvad der i vente INDEN årsopgørelsen frigives.

(mere…)
Nyt stort tiltag fra E-boks

Snart kommer E-boks og Dewa med en digital tjeneste, som kan fungere i hele Europa.

(mere…)
Jeg droppede Microsoft Outlook og genvandt kontrollen over mit mailkaos

OUTLOOK VS CANARY MAIL: Et alternativ til Microsoft Outlook er Canary Mail. Denne AI-mailboks har givet mig fornyet kontrol over min indbakke.

(mere…)
Apple har frigivet ny app – Invitationer

En ny app, som hedder Invitationer, kan bruges til planlægning af begivenheder. Læs her hvad "Invitationer"-appen kan.

(mere…)
Betalte apps indsamler også data om dine børn

Betalingsapps er ikke en garanti for, at appen ikke indsamler din eller dine børns data, det viser ny undersøgelse.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker teknologi – fra telefoner og tablets over smarthome og smartwatches til hjemmeelektronik og elbiler. Vi skriver nyheder, baggrundshistorier og guides, men udgiver også podcasts og videoer. Vores ambition er at være din foretrukne kilde til viden om en teknologi, der har afgørende betydning for os alle.
© 2025 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram