Mobilselskab indtager overraskende placering

Hitlisten indeholder normalt ikke mobilselskaber, men i år er en undtagelse.

CBB Mobil
Mobilselskaber indgår normalt ikke i YouGov BrandIndex, men i år er det anderledes (Foto: CBB Mobil)

Har du tænkt over, hvilken indflydelse det har på dit valg, hvis gode venner, familie eller bare bekendte kommer med en anbefaling om et produkt?

Hvis du ikke har tænkt over det, så har de virksomheder der slås om pladserne, når kunderne skal tage den endelige beslutning, gjort det. Meget grundigt endda.

Specielt bilbranchen er dygtige til at skabe det der kaldes mærkeambassadører. Det viser den nye liste fra analyseinstituttet YouGov.

Listen hedder YouGov BrandIndex og er en årlig tilbagevendende begivenhed. Listen anno 2021 domineres i top 10 af bilmærker, men der har også sneget sig andre brancher ind.

Lærerstandens Brandforsikring topper årets liste, mens Lego - nok ikke overraskende - er at finde på en sjetteplads, men et par fuldblods digitale produkter har også fundet plads i top 10. 

Mofibo er nummer ti, mens CBB Mobil har kæmpet sig til en plads som nummer syv, og er således kommet i selskab med hæderkronede bilbrands som Audi, Mercedes-Benz, VW og BMW.

YouGov BrandIndex viser, at CBB Mobil scorer 76,1 procent, når det kommer til mund til øre-anbefalinger fra kunder til potentielle kunder.

ANMELDELSE: Sådan er Xperia 1 III - Sonys 2021-topmodel

I en kort kommentar til placeringen, siger Christian Stokholm, presserådgiver hos Telenor Danmark, der ejer CBB Mobil, at "det er usædvanligt – også fordi teleselskaber traditionelt ikke er at finde i den ende af skalaen".

Mere til historien

Kommer man længere ned ad mærkeindekset - som vel at mærke kun indeholder danske brands -, så finder man en højdespringer som Politiken, der arbejder målrettet på at skabe nye digitale abonnementer og finde veje til betalt indhold. Politiken scorer 60,3 procent, mens Stryhns scorer 45,6, hvilket er en fremgang.

Corona har fremmet digitaliseringen

En ny rapport fra Danmarks Statistik viser, at perioden med coronanedlukninger m.m. har fremmet digitaliseringen hos danskerne.

(mere…)
Danskerne beskytter ikke deres telefoner

En ny undersøgelse ser nærmere på danskernes gøren og laden på nettet og resultatet er “skræmmende”, siger ekspert.

(mere…)
Forældre hægtes af børnenes digitale liv

Forældre skal følge med i teknlogi og gaming, hvis ikke de vil hægtes af deres børns digitale liv. Undersøgelse viser, at forældre allerede i dag har det svært.

(mere…)
De yngre vil gerne spores og få tilbud

De yngre netbrugere vil gerne bytte deres adfærd på nettet, hvis de får bedre tilbud fra virksomheder.

(mere…)
Danskerne vil have tv'et op på væggen

Danskerne vil have tv'et op på væggen, så det bliver en del af dekorationen i rummet, siger stylist.

(mere…)
Pandemien gav øget salg af tablets

En stigning i salget af tablets under pandemien giver måske nyt liv i hele tabletmarkedet.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
1 Kommentar
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2022 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram