Den danske spilbranche er i vækst

0

KORT NYT: Nye tal viser, at den danske spilbranche er steget 15 procent i omsætning og flere spil har stor succes.

Børn der gamer (Foto: ExplorerBob)
Det danske computerspil ”Deep Rock Galactic” er nomineret til en BAFTA Games Awards i ”multiplayer-kategorien” (Foto: ExplorerBob)

Danske Indholdsproducenter er klar med nye tal, som viser, at den danske spilbranche har øget sin omsætning. Tallene viser, at der i 2019 blev omsat for 1,32 milliarder kroner, hvilket er en vækst på 15 procent i forhold til året før. Det er i øvrigt den højeste vækst, som der er målt for branchen herhjemme nogensinde.

Også på eksporten var der et enormt fremskridt. Det steg nemlig med 76 procent i forhold til året før. Den tog et hop fra 524 millioner kroner i 2018 til 924 millioner kroner i 2019.

Fremgangen giver forhåbentlig også noget effekt på hele den danske spilbranche – f.eks. i form af investering – så udlandet får endnu mere øje på det danske spilmarked.

Det danske computerspil ”Deep Rock Galactic”, som er udviklet er Ghost Ship Games, er desuden nomineret til en BAFTA Games Awards i ”multiplayer-kategorien”. Ligesom de også er nomineret til SXSW Gaming Awards i kategorierne ”Excellence in Multiplayer” og ”Årets Indiespil”. Det skriver DR.

BAFTA-nomineringen betegner direktør og medstifter, Søren Lundgaard, som spilbranchens svar på en Oscar.

Teaser til Deep Rock Galactic

Mere til historien

Ifølge de seneste tal er Deep Rock Galactic downloadet mere end 2 millioner gange og har haft en indtjening på over 300 millioner kroner.

Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer