YouSee’s kunder er mest utilfredse
En tilfredshedsundersøgelse viser, at YouSee er det mobilselskab, som har flest og de mest utilfredse kunder.
Der foretages hvert år en tilfredshedsundersøgelse af kundetilfredsheden hos de danske mobilselskaber. Sidste år oplevede mobilselskaberne en rekordhøj stigning i kundetilfredsheden. Men den er ikke fortsat. Faktisk har det sidste halve år budt på det største dyk i mere end 10 år. Det viser den årlige undersøgelse, som er foretaget af EPSI Rating.
Her bor de mest utilfredse tele- og bredbåndkunder
Kundetilfredsheden er faldet fra 77,6 i 2019 til 75,5 i 2020. Dermed er den altså faldet hele 2,1 indekspoint. Der altså er det største fald i mere end 10 år.
De selskaber, der klarer sig bedst, er de mindre teleselskaber. Af de selskaber der er nævnt, klarer CBB sig bedst. Men faktisk er det gruppen ”øvrige”, der får den bedste kundetilfredshedsscore på 83,8 point. I øvrige er kunder fra bl.a. Call Me, Lebara og Greentel.
YouSee klarer sig dårligst. De ligger nederst med 68,6 point, men de fire nederste pladser indtages af de store selskaber med teleselskabet 3 bedst placeret.
PRISTJEK: Se de aktuelle laveste priser på abonnementer fra Oister Annoncelink
YouSee, Telia, Telenor og 3 opnår en score i intervallet mellem 60-75, hvilket klassificeres som ”tilfredsstillende”. Mens Oister, Telmore, CBB og Øvrige har en score i 75-100, der klassificeres som ”meget tilfredsstillende”.
Bredbåndstilfredsheden er også i bund hos YouSee-kunder
Heller ikke når det kommer til bredbånd er YouSee-kunderne tilfredse. Også her ligger YouSee nederst. I forhold til sidste år går YouSee syv indekspoint tilbage, hvilket er den største nedgang.
Men generelt er den overordnede tilfredshed faldet med 3,5 indekspoint fra 70,3 i 2019 til 66,8 i 2020. Dette er det laveste niveau siden 2015.
Waoo har den højest tilfredshed med en store på 70,6 indekspoint. YouSee er på sidstepladsen 62,4 indekspoint.
TJEK DIT ABONNEMENT: Vil du skifte teleselskab, så sammenlign her priserne på tværs af markedet Annoncelink
Der er ingen tvivl om, at coronapandemien har gjort, at vi er meget mere opmærksomme på bredbånd og det skal være stabilt. Flere arbejder hjemmefra og derfor har online møder m.v. eller har generelt mere tid til streaming m.m. da det sociale liv er lidt på ”standby”.
-”Det er interessant, at bredbåndsleverandørerne ligger så meget lavere end mobiloperatørerne. Hvor mobilselskaberne har en gennemsnitlig kundetilfredshed på 75,5, er tilfredsheden med bredbåndsleverandørerne 8,7 indekspoint lavere. Markederne, produkterne og medarbejderne er ikke så forskellige, men alligevel er der meget stor forskel på, hvor tilfredse kunderne er,” siger Sofie Breum, Country Manager i EPSI Rating Danmark.
GUIDE: Mobilt bredbånd til hjemmet – så billigt kan det gøres
Mere til historien
I TV-pakkerne har YouSee også varslet prisstigninger i 2020. Du kan læse mere om det her.