Samsung og Apple indleder samarbejde om musik
Ejere af et nyere Samsung smart-tv har fået adgang til Apple Musics katalog på 60 millioner musiknumre.
Der er ingen amoriner i luften, når giganterne slås om markedsandele på det benhårde marked for smartphones. I hvert fald ikke, når det kommer til Samsung og Apple.
Men nu har de to giganter vist, at det der sidste år kunne kaldes en tilnærmelse godt kan udvikle sig til et tættere forhold. I hvert fald har de to tech-kombattanter indledt et samarbejde om Apple Music.
Det er Samsungs tv-division, som nu udvider deres tilbud af underholdning på Samsung Smart TV.
Apple Music på Android virker nu med Chromecast
Med i pakken får man nu Apple Music og dermed adgang til over 60 millioner musiknumre – uden reklamer, vel at mærke. Dertil kommer tusindvis af spillelister, musikvideoer, live radio og meget mere.
Der er samtidig tale om et gennembrud. Samsung er nemlig det første tv-brand til at integrere Apple Music på smart-tv-platformen.
I skrivende stund har ejere af Samsungs smart-tv i over 100 lande fået adgang til at downloade Apple Music-appen, skriver Samsung i en pressemeddelelse.
Endnu en gang trækkes den igangværende corona-krise ind som en del af beslutningen.
Således skriver Samsung blandt andet: “Alle mennesker i hele verden er for tiden mere hjemme. Derfor har Samsung de seneste måneder tilføjet mange flere muligheder for underholdning og sundhed på deres smart-tv-platform”.
Men det er ikke alle ejere af Samsungs smart-tv, der forkæles med Apple Musics 60 millioner musiknumre. Tv’et skal være så nyt som fra 2018.
Mere til historien
Samsung var den første tv-producent til at samarbejde med Apple. Sidste år kunne Samsung tilbyde Apple TV-appen.