TDC: Du skal forvente forringet service

2

TDC melder klart ud. Aflysning af teknikerbesøg, dårligere bemanding og længere ventetider er den nye virkelighed.

Kunderne hos YouSee, Telmore og TDC Erhverv kan efter regeringens stramninger på grund af coronavirusset covid-19 forvente en forringet service.

Det meddelte TDC Group i en pressemeddelelse onsdag aften.

TDC Group skriver, at der vil være færre medarbejdere til at tage telefonerne, besvare mail og i butikkerne. Derfor må kunderne forvente længere ventetider.

Årsagen er, at TDC Group, som mange andre virksomheder, har valgt at følge myndighedernes anbefalinger og tage de nødvendige forholdsregler for at begrænse smittespredningen af covid-19.

– “Vi tager alle nødvendige forholdsregler for at medvirke aktivt til at begrænse spredningen af covid-19, samt sikre, at vi har de nødvendige ressourcer og medarbejdere på plads til at sikre opretholdelsen og den fortsatte drift af kritisk national infrastruktur og vores digitale tjenester”, siger administrerende direktør i TDC Group, Henrik Clausen, i pressemeddelelsen.

Særlige krav til TDC

TDC Group oplyser, at man inden covid-19 blev konstateret i Danmark igangsatte de nødvendige foranstaltninger for at sikre opretholdelse af kritiske funktioner i virksomheden.

Samtidig oplyser virksomheden, at de nødvendige funktioner og medarbejdere således er pålagt særlige beredskabskrav og restriktioner, og at indsatsen koordineres i tæt samarbejde med de relevante myndigheder. 

Mens de almindelige kunder med for eksempel mobilabonnementer må væbne sig med tålmodighed, vil kritiske opgaver få høj prioritet. Det drejer sig om servicering af erhvervskunder med samfundskritiske ansvarsområder, og privatkunder med behov for akut hjælp. Sidstnævnte kan være ældre borgere.

Sådan bekæmper Google falske nyheder om coronavirus

Aflysning af teknikkerbesøg

TDC har indført restriktioner for de teknikere, der skal servicere TDC Groups kunder på deres privatadresse. Samtidig vil teknikere fra TDC NET som udgangspunkt ikke blive sendt ud til opgaver, hvor der kan være risiko for at blive smittet. 

Her kan det ikke kun betyde længere ventetider, men også aflysninger af teknikerbesøg eller forsinkelser på levering af produkter.

– “Vi er klar over, at denne ekstraordinære situation kan medføre frustration blandt vores kunder, og vi har derfor fokus på at løse alle opgaver hurtigst som muligt”, siger Henrik Clausen og tilføjer:  

– “Men vi er i en ekstraordinær situation, som kræver ekstraordinære tiltag, som uanset alle medarbejderes indsats vil medføre forsinkelser og påvirke vores service”.

Så længe kan coronavirus overleve på din smartphone

Mere til historien

Nuuday, som består af TDC Group’s kundevendte brands YouSee, Hiper, Telmore, Blockbuster, TDC Erhverv, NetDesign og Relatel har som følge af den nuværende situation udskudt en planlagt reorganisering.