Sony prioriterer få lande på smartphonemarkedet

KORT NYT: Sony er presset på smartphonemarkedet Derfor har de valgt en ny strategi, hvor de vil satse på færre lande. Danmark er stadig med.

Sony har netop afholdt deres ”Corporate Strategy Meeting” og her kom det frem, at Sony vil skære antallet af lande ned, hvor deres smartphones er tilgængelige.

Fik du set Sonys forårskollektion?

Derfor har Sony også meldt ud, at de vil reducere driftsomkostningerne med 50 procent, hvilket blandt andet gøres ved at fokusere på en mindre kundebase – altså færre lande. Det skriver GSMArena.com.

Der er ikke noget nyt i, at Sony ændrer deres strategier. Vi skrev i april om, at der også er reduceret i medarbejderstaben.

Sonys fokusområde er hjemlandet Japan, Taiwan, Hong Kong og Europa.

Dermed trækker de sig ud af Indien, Australien, Canada, Sydamerika, Mexico, Afrika og Mellemøsten.

Det betyder kort sagt, at færre lande vil få mulighed for at købe Sony smartphones. Men hovedformålet er, at smartphoneforretningen igen bliver rentabel – faktisk er målet den bliver det fra regnskabsåret 2020. Regnskabsåret 2020 går indtil 31. marts 2021.

Vi forventer, at Sony vil teste de nye strategier af med Xperia 1, som snart kommer i handlen. Xperia 1 lander i handlen herhjemme tirsdag den 3. juni 2019.

Sony Xperia 1 kan endelig forudbestilles

Tror du, at Sony kan vende krisen ved den nye strategi? Skriv gerne i kommentarfeltet herunder.

VIDEO: Første kig på Sony Xperia 1

Mere til historien

Sony har også lanceret telefonerne Xperia 10, Xperia 10 Plus og Xperia L1 i første halvår af 2019.


Avatar

Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.