Prisen skal ikke gælde ”for altid”

Selvom teleselskabet lover, at prisen ”gælder for altid” behøver de ikke overholde løftet forevigt, viser en ny afgørelse.

I 2012 kørte det 3-ejede lavpriselskab Oister en kampagne, hvor de lovede, at prisen ville gælde ”for altid”. Fem år senere løb teleselskabet fra løftet og hævede priserne – også for de kunder, som var blevet lovet ”for altid” da de tegnede abonnementet.

Nogle kunder blev rasende og enkelte klagede til Teleankenævnet og Forbrugerombudsmanden. Teleankenævnet giver nu de tre klagende kunder ret i, at fremgangsmåden ikke var i orden. Nu får de hver en kompensation på 1.000 kroner.

Nævnet tvinger ikke Oister til at skrue priserne tilbage til 2012-niveauet hvor kampagnen kørte.

I Teleankenævnet er der tale om tre prøvesager. Derfor er det i første omgang kun disse tre kunder, som vil modtage kompensationen.

Forbrugerrådet Tænk mener, at Oister skal kompensere langt flere kunder. Det skriver Ekstra Bladet.

Ifølge Tænk skal kunderne skrive til Oister og bede om at få kompensationen på de 1.000 kroner. Betaler teleselskabet ikke kan man klage til Teleankenævnet.

Oister har imidlertid ikke tænkt sig at sende penge tilbage til kunderne. Du kan læse Oisters svar her. Teleselskabet fremhæver, at de ”fortsat er bedst til prisen”.

Slutteligt kan vi konkludere, at et teleselskab forholdsvist ustraffet kan slippe afsted med at love noget, der på den lange bane ikke overholdes.

Forbruger betalte 4.000 for et abonnement og klagede

Mere til historien

Tilbage i 2017 beskrev vi også sagen, og stillede spørgsmålet: Kan en pris glæde ”for altid”?

CBB vinder atter prisen for Danmarks mest tilfredse mobilkunder

For tredje gang i træk har CBB Mobil vundet prisen for mobilbranchens mest tilfredse og loyale kunder.

(mere…)
Oister giver 6 måneders gratis adgang til Podimo

Elsker du podcasts eller lydbøger, så har Oister måske et tilbud, som du vil finde interessant. 6 måneders gratis adgang til Podimo.

(mere…)
Her er prisen på PlayStations nye abonnementer

Sony er på vej med en ny abonnementstjeneste til PlayStation. Se den danske pris her.

(mere…)
Ubegrænset lytning i Chapter forsvinder hos Telmore

Chapter lukker for ubegrænset lytning hos Telmore Play-kunderne.

(mere…)
Fastnet bliver nu endnu dyrere hos YouSee

YouSee har annonceret, at der er prisstigninger på vej på mere end 10 procent til omkring 300.000 fastnetkunder.

(mere…)
Mange har ikke styr på deres abonnementer – har du?

Nye tal fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen viser, at mere end hver femte betaler for et abonnement, som de ikke bruger. Har du styr på dine?

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
7 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2022 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram