Prisen skal ikke gælde ”for altid”

Selvom teleselskabet lover, at prisen ”gælder for altid” behøver de ikke overholde løftet forevigt, viser en ny afgørelse.

I 2012 kørte det 3-ejede lavpriselskab Oister en kampagne, hvor de lovede, at prisen ville gælde ”for altid”. Fem år senere løb teleselskabet fra løftet og hævede priserne – også for de kunder, som var blevet lovet ”for altid” da de tegnede abonnementet.

Nogle kunder blev rasende og enkelte klagede til Teleankenævnet og Forbrugerombudsmanden. Teleankenævnet giver nu de tre klagende kunder ret i, at fremgangsmåden ikke var i orden. Nu får de hver en kompensation på 1.000 kroner.

Nævnet tvinger ikke Oister til at skrue priserne tilbage til 2012-niveauet hvor kampagnen kørte.

I Teleankenævnet er der tale om tre prøvesager. Derfor er det i første omgang kun disse tre kunder, som vil modtage kompensationen.

Forbrugerrådet Tænk mener, at Oister skal kompensere langt flere kunder. Det skriver Ekstra Bladet.

Ifølge Tænk skal kunderne skrive til Oister og bede om at få kompensationen på de 1.000 kroner. Betaler teleselskabet ikke kan man klage til Teleankenævnet.

Oister har imidlertid ikke tænkt sig at sende penge tilbage til kunderne. Du kan læse Oisters svar her. Teleselskabet fremhæver, at de ”fortsat er bedst til prisen”.

Slutteligt kan vi konkludere, at et teleselskab forholdsvist ustraffet kan slippe afsted med at love noget, der på den lange bane ikke overholdes.

Forbruger betalte 4.000 for et abonnement og klagede

Mere til historien

Tilbage i 2017 beskrev vi også sagen, og stillede spørgsmålet: Kan en pris glæde ”for altid”?

Er Lebara et godt teleselskab? 

Hvordan er mobildækningen hos Lebara og synes kunderne, at det er et godt teleselskab? 

(mere…)
Skarpe priser på mobilabonnementer med 30 GB data

Flexii er klar med et rigtigt skarpt Fars dag-tilbud. Se det og andre tilbud lige nu med omkring 30 GB data. 

(mere…)
Få 25-50 procent rabat på mobilabonnementer

Oister har et tidsbegrænset tilbud, hvor de giver op til 50 procent i rabat. Her er detaljerne.

(mere…)
Forårstilbud på mobilabonnementer – se priserne her

Lige nu er der skarpe priser! Få et overblik over nogle af de bedste tilbud her.

(mere…)
CBB Mobil topper kundeloyaliteten for femte år i træk

Endnu engang er det CBB Mobil, som vinder titlen - dog skarpt forfulgt i år.

(mere…)
Endegyldigt farvel til Telia – nu hedder det Norlys

Norlys har opkøbt Telia og overgangsfasen har været lang, men nu forsvinder "Telia" helt.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
7 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker teknologi – fra telefoner og tablets over smarthome og smartwatches til hjemmeelektronik og elbiler. Vi skriver nyheder, baggrundshistorier og guides, men udgiver også podcasts og videoer. Vores ambition er at være din foretrukne kilde til viden om en teknologi, der har afgørende betydning for os alle.
© 2025 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram