Plenti er forud for målet – nu 70.000 kunder
Milepælen på 100.000 kunder er inden for rækkevidde før tid hos Plenti. Mobilselskabet er nu på 70.000 kunder.
Inden for i alt to år skal der være 100.000 kunder i ordrebogen hos Plenti, og dette lader til at være realistisk. Plenti kan nu notere 70.000 kunder. Inden for det næste halve år forventer teleselskabet, at runde den magiske grænse på 100.000 kunder. Det skriver Børsen.
Plenti åbnede den 14. marts 2016. Toårs grænsen er således 14. marts 2018.
Tilbage i januar kommunikerede Plenti et kundeantal på 50.000.
Kunderne er lokket i folden med abonnementer til lave priser. Derfor kører selskabet stadig med underskud. Over tid skal kunderne gerne flyttes til mere interessante aftaler – for selskabet, set fra et økonomisk perspektiv.
Transaktionen er allerede i gang og omsætningen vokser i gennemsnit med 10 procent om måneden, skriver avisen.
Adm. direktør Peter Mægbæk forventer først overskud i 2018.
Selvom der fokuseres på en aggressiv prisstrategi har Peter Mægbæk tidligere gjort klart overfor MereMobil.dk, at selskabet ikke er discount.
Mere til historien
Kundevæksten hos Plenti har allerede fået opmærksomhed hos konkurrenterne. I august 2016 forsvarede Oister sig med en ny tale- og datapakke. Før påske var Telmore ude med anklager om, at Plenti bare har kopieret deres Telmore Play koncept.