Facebook vil konkurrere mod SnapChat
Facebook køber nyt ansigtsgenkendelsesfirma, for at konkurrere med SnapChat.
Facebook bliver presset af SnapChat, der gerne vil på børsen. Dermed bliver konkurrencen om de sociale mediehungrende brugere skærpet. Facebook har derfor købt et lille start-up kaldet FacioMetrics, så de bedre kan konkurrere på billede og videodelinger.
FacioMetrics blev startet sidste år af studerende, som specialiserer sig i intelligent ansigtsgenkendelsesalgoritmer, som i real time laver maskinlæring og dermed løbende bliver klogere.
Facebook håber at “det vil hjælpe med at give sjove effekter til billeder og video” siger en talsmand for Facebook. Dermed kan Facebook lave real time filtre til billeder og videoer, ligesom vi kender fra SnapChat.
– 10 tips til Facebook Messenger – tricks til bedre brug
– “Vi tager et stort skridt frem, ved at tilslutte os Facebook-teamet og vi vil kunne avancere vores arbejde i stor skala, og nå folk over hele verden,” siger stifter og CEO Fernando De La Torre på firmaets hjemmeside. Du kan se en video hvordan FacioMetrics virker herunder.
– Facebook Messenger understøtter 3D Touch
https://www.youtube.com/watch?v=Q0M90dbqs6M
Mere til historien
Konkurrencen mellem Facebook og SnapChat er steget gennem det seneste stykke tid, og det er heller ikke nogen hemmelighed, at Facebooks Mark Zuckerberg ville købe SnapChat for 20 milliarder kroner for nogle år siden. WhatsApp og Instagram har tidligere sagt ja til lignende tilbud, men SnapChat stifter Even Spiegel sagde nej tak. SnapChat er på vej mod børsmarkedet, og kan se frem til en belønning omkring 27 milliarder kroner, mens firmaet vil få en værdi omkring 35 milliarder dollars, altså omkring 240 milliarder kroner.