Det danske marked presser TDC
TDC har fremvist driftsresultat med en tilbagegang på 11,6 procent i tredje kvartal og det er særligt det danske marked, som trækker ned.
Den stadig hårdere konkurrence på det danske telemarked betyder atter vigende omsætning for TDC.
TDC har fremvist et driftsresultat, hvor de i tredje kvartal 2016 går 11,6 procent ned i forhold til samme periode 2015.
– TDC’s nye strategi koster 130 stillinger
– ”Det danske marked trækker ned,” lyder det fra Pernille Erenbjerg, som er koncernchef i TDC. Dog er der bedring at spore.
– Nyt navn: TDC er blevet til YouSee
En gennemsnitlig TDC-kunde bruger 118 kroner om måneden, hvilket er tre kroner mere end for tre måneder siden – dog 4 kroner mindre end sidste år.
– ”I kvartalet ser vi fortsat et svært dansk marked, men vores bruttoavance i Danmark er i bedring, Indtjeningen i vores danske mobilforretning er i de seneste to kvartaler vokset organisk for første gang i fem år, og vi leverer igen et meget stærkt resultat i Norge,” fortsætter Pernille Erenbjerg i en kommentar til regnskabet. Der skrues desuden også lidt op for forventningerne til årets driftsresultat og cashflow. Det skriver Ritzau.
– TDC vinder drivetest af mobildækning
TDC har tidligere talt om en indtjening på cirka 8,4 milliarder kroner i år, men nu lyder forventningen på et driftsresultat over 8,4 milliarder kroner.
Mere til historien
TDC har nu 2.965.000 mobilabonnementer i alt (både tale og data), 748.000 fastnetkunder, 1.386.000 private TV-kunder og 1.249.000 bredbåndskunder i Danmark. Dertil kommer 432.000 TV-kunder og 359.000 bredbåndskunder hos Get i Norge. Get har ikke vundet en eneste ny TV-kunde på et år, mens der er kommet 22.000 nye bredbåndskunder til på 12 måneder ved at sælge internetforbindelse til de eksisterende TV-kunder. Det skriver Business.dk.