Tjeep: Normal drift i næste uge

En undskyldende Tjeep-direktør lover normal drift hos selskabet i næste uge.

Tjeep (Foto: Tjeep)

Tjeep lover kunderne normalt drift  (Foto: Tjeep)

Siden opstarten har problemerne regnet ned over det nye lavprisselskab Tjeep. En forkert nummerserie, udstedt af Energistyrelsen. Simkort der ikke kommer frem. Penge der alligevel trækkes fra kontoen og dataforbindelser der ikke fungerer, er blandt nogle af problemerne.

De kaotiske tilstande har fået administrerende direktør Kim Damkær til at rykke ud med en offentlig undskyldning. I et åbent brev til kunderne beskriver og beklager han situationen. Desuden forsøger han at give svar på de mange spørgsmål kunderne har.

– ”Det her var jo hverken den start vi havde håbet på eller ønsket os. Jeg ved jo godt, hvordan man ser på et nyt teleselskab, da jeg har været i branchen længe nok til at vide, at hvor vi først blev målt på nyhedsværdien, bliver vi nu ramt på, om vi har en berettigelse i markedet,” siger Kim Damkær til Ekstra Bladet.

Tjeep ramt af store opstartsproblemer

Skuffede kunder

Amatøragtigt”, ”Under lavmål”, ”Dårligste mobilselskab nogensinde” og ”Hold jer langt væk”. Dette er nogle af kommentarerne, der lige nu findes på Trustpilot om Tjeep, der aktuelt ud af 141 anmeldelser scorer 6,1 ud 10 point. Det svarer til, at 51,9 procent trods alt har givet topkarakter.

– ”Jeg håber, at vi over tid kan overbevise om, at vi ER en seriøst spiller. Men det er klart, at jeg ikke har en forventning om, at de mest skuffede kunder kommer tilbage i morgen. Det bliver et langt sejt træk”, fortæller Tjeep-direktøren til Ekstra Bladet.

Årsagen til de mange problemer for Tjeep er teknikken. Den tekniske løsning har været mere kompliceret end forventet. Der har også været problemer hos en samarbejdspartner, som Tjeep dog ikke ønsker at nævne navnet på.

Tjeep giver markante besparelser

Ikke alle er sure. På selskabets Facebook-side ses også positive kommentarer.

– “Godt træk med en undskyldning til kunderne og meget ærlige svar og indrømmelser. Jeg er sikker på, at Tjeep nok skal få styr på tingene. Al opstart er svær, men hvor der er vilje er der en vej,” skriver Jon Tranæs.

Kører normalt i næste uge

Der er godt nyt til de mange ventende kunder. I næste uge (uge 43 2016) skulle det hele køre rigtigt.

– ”Fra næste uge er vi oppe og køre. Og jeg ved godt, at mange kunder ikke har fået et simkort endnu, fordi vi ikke kan sende det ud, før vi ved, at systemet fungerer. Alt andet ville være bondefangeri,” siger Kim Damkær.

Han bemærker desuden, at fortrydelsesretten gælder. Kunder der har ventet længere tid end den normale fortrydelsesret, kan alligevel fortryde, så længe simkortet ikke er nået frem.

Mere til historien

Fortrydelsesretten er i Tjeeps tilfælde vigtig, da der er seks måneders bindingsperiode. Flere andre selskaber, inden for discountsegmentet, har ikke bindingsperiode.


Om John G.

John G. er journalist, mobilekspert og foredragsholder. Han skriver artikler, analyser og anmeldelser til bl.a. Ekstra Bladet og Jyllands-Posten. Du kan også opleve John G. som ekspert i medier som DR, Aftenshowet, Go' Aften Danmark, TV 2 News og DR P3, samt en lang række radioer og udgivelser.