Nu fortæller 3 hvis dit abonnement er forkert
Det er nyt for offentligheden, men 3 har de forgangne år løbende tjekket kundernes abonnementer. Nu frigives informationerne til kunderne.
Hvilket mobilabonnement er det rigtige for dig? Det er tit et godt spørgsmål, da markedet er fyldt med forskellige abonnementer hos mange teleselskaber. Det kan derfor være noget af en jungle, at finde det helt rigtige abonnement, som matcher forbruget.
Teleselskabet 3 har de seneste par år tjekket deres kunders mobilabonnementer lejlighedsvis, men nu gør de servicen generel for alle deres kunder.
Det betyder, at kunderne hver tredje måned får et abonnementstjek, der skal afgøre, om kunden er placeret på et mest optimale abonnement hos 3.
Der søges kun mellem de abonnementer, som 3 tilbyder, men der kan alligevel være penge at spare, ligesom kunderne også kan få beskeden ”Du har det helt rigtige abonnement”.
– “Vi har brugt denne beregningsmotor i over to år, men det er først nu, at vi kommunikerer det bredt ud. Vi ved det har en god effekt på kundernes loyalitet,” siger David Elsass, direktør for privatmarkedet hos 3 Danmark, til MereMobil.dk
Skifter automatisk til et billigere abonnement
Får du eksempelvis beskeden ”Spar 30 kr./mdr. ved at skifte dit abonnement”, så sker abonnements-skiftet automatisk, hvis du klikker ”skift abonnement”. Oplysningerne kommer i en mail direkte til kunderne, og kun til dem som har accepteret at modtage informationer fra selskabet.
– Teleselskabet 3 dropper roaming aftale med TDC
3 vil ikke oplyse hvor mange kunder de forventer vil skifte abonnement, men fremhæver, at de fleste vil kunne spare penge. Det kan enten være fordi de ikke bruger alt deres taletid, mængden af data m.m. Eller også fordi de for ofte køber tillægspakker og dermed har for lidt inkluderet i det nuværende abonnement.
Mere til historien
Når en festival, som Roskilde Festival, løber af staben, så kræver det noget – også af mobilnetværket. Derfor gøres der meget for at sikre god dækning. Se mere om dette i indslaget herunder.