Instagram har fået nyhedsfeed som Facebook

Synes du nyhedsfeedet på Instagram har ændret look, så er den god nok, det styres nu af en computeralgoritme – præcis som det kendes fra Facebook.

Nyt ikon og design til Instagram (Foto: Instagram)

Nyt ikon og design til Instagram (Foto: Instagram)

Den Facebook ejede foto-applikation Instagram er netop gået væk fra at vise nyhedsfeedet i kronologisk orden til fordel for et feed, som er styret af en computeralgoritme – præcis som det kendes fra Facebook.

Så synes du, at dit nyhedsfeed på Instagram ser anderledes ud end normalt, så er den altså god nok.

 – Instagram åbner op for brug af flere konti

Dermed vil dit nyhedsfeed ikke bestå af de nyeste billeder først, men i stedet udvælger computeralgoritmen hvilke billeder, som du umiddelbart helst vil se. Til at starte med ændrer Instagram ”kun” på rækkefølgen og vil ikke sorterer billeder fra, som ved Facebook, hvor du kun præsenteres for udvalgt indhold.

Instagram fortæller selv om ændringen, at det er for at ”forbedre brugeroplevelsen, så de vigtigste øjeblikke vises først. Det skriver DR.dk.

 – TIP: Sådan skifter du mellem flere konti på Instagram

Udrulningen af ændringen er i gang, men ikke sket hos alle Instagram-brugere endnu.

Mere til historien

Instagram får flere og flere brugere og har også i år gjort flere forskellige nye tiltag, som blandt andet et nyt logo, samt givet mulighed for upload af videoer på 1 minut fremfor kun 15 sekunder. Ligesom det også på iPhone er blevet muligt, at dele billeder til Instagram via den generelle ”dele menu”, så man ikke længere skal gå ind i Instagram-applikationen for at uploade billeder.

Læs også:

Instagram har fået nyt ikon og design

Tags:

Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.