YouTube indfører tvungne reklamer

YouTube brugere ved udemærket, at der er mange reklamer, men nu er en ny type reklame på vej, og denne kan man ikke skippe forbi.

851646BF0A0EC3F808B294A5D788881C906DSom med så meget andet i livet kan vi ikke leve af kildevand og kærlighed. Derfor ser vi ofte reklamer når vi ser videoer på YouTube.

En del af reklamerne kan man dog klikke væk, men YouTube vil introducere en ny type reklame kaldet “bumper-ads”. Med “bumper-ads” kan man ikke klikke væk og formentlig kan de heller ikke fjernes af browserudvidelser, som det ellers er tilfældet nu. Til gengæld varer “bumper ads” kun 5 sekunder.

Det nye korte format er en tilføjelse, så den fjerner ikke de eksisterende typer video af 30 sekunders varighed. Bumper ads bliver introduceret i næste måned, men er annonceret nu, så producenterne kan nå at omstille sig til formattet.

Kreative reklamer

YouTube har hentet inspiration fra den japanske litteratur i 1600-tallet hvor Haiku-digte vandt frem. De er korte, sjove og passer godt til one-liners. Youtube’s Produktmanager for videoreklamer, Zach Lupei, håber derfor, at reklamerne vil blive mere kreative og inspirerende.

YouTube ved, at det korte format vil passe godt til produktgenkendelse, men at det kræver en del af marketingafdelingen, da man kun kan fokusere på en eller to specifikationer eller features. Reklamerne tvinger derfor producenterne til at skære helt ind til benet.

Teleselskab vil blokere reklamer på mobilen

Øget mobilbrug

YouTube kan se, at det især er de 18-48 årige, som tænder smartphonen for at se videoer. Førhen var det primært mens brugerne pendlede, men det er i høj grad også om aftenen når brugerne sidder hjemme i stuerne.

Derfor forsøger Google at lave dette nye bumper ads format, som er mere behageligt på en smartphone. Så når YouTube ændrer deres reklameformater, er det i høj grad fordi vi brugere også ændrer vaner.

Vil du gå mere i dybden med YouTubes reklamer, så kig her.

BAGGRUND: Her er bagsiden af adblockers

Mere til historien

Et Haikodigt består at 17 stavelser fordelt på tre linjer og det mest kendte er formentlig Basho’s:

Furuike ya
kawazu tobikomu
mizu no oto
som betyder:
En gammel dam
En frø springer
Plask
YouTube: En underskudsforretning, men jeg elsker det

Du kan blive afgørende for, om jeg når mit mål for 2024. Vil du hjælpe?

(mere…)
YouTube Premium bliver markant dyrere

Har du abonnement på YouTube Premium, så kan du se frem til en kæmpe prisstigning.

(mere…)
YouTube tester sleeptimer

I øjeblikket er YouTube i gang med at teste en ny sleeptimer funktion.

(mere…)
MereMobil.dk når mål længe før planlagt

Vores YouTube-kanal vokser så hurtigt, at nye mål er sat.

(mere…)
“Nyn eller syng” for at søge på YouTube Music

YouTube Music er klar med en nyhed, da Android-brugere nu kan søge på YouTube Music enten ved at nynne eller med sang.

(mere…)
Gmail og YouTube brugere skal være opmærksomme

Selvom du har sikret din konto til Gmail og YouTube, så er det ikke nødvendigvis nok.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
2 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram