Køberne har ventet på Nokia

Mobilkøberne overvejer at købe en Nokia smartphone, selvom den ikke er på markedet.

(Foto: Nokia)

Nokia er et brand mange mobilkøbere venter på (Foto: Nokia)

I forbindelse med nyheden om, at Nokia-branded smartphones og tablets vender tilbage til mobilmarkedet offentliggjorde Nokia Corporation en bid af en undersøgelse, som i forhold til mulighederne på markedet, er ret interessant.

Når mobilkøberne står over for et mobilvalg, er Nokia smartphones blandt de top fem mest overvejede brands, og telefonerne er ikke engang tilgængelige endnu, lyder det fra Nokias undersøgelse.

I 2008 var Nokia et af de mest værdifulde varemærker i verden, og lå på en niendeplads hos Brandirectory, men i 2012 var varemærket nede på 192. plads. I 2013 var det sidste gang, vi så Nokia på top 500-listen. Her lå varemærket plads 388.

Nokia lever altså mere i vores hjerter, end på brandlisterne.

Nu er det så spændende at se, om køberne for alvor vil købe en telefon, der står Nokia på, når de nye produkter kommer i forretningerne. Hvornår det sker, er endnu ikke oplyst.

Så mangler vi bare en omskrivning af det gamle slogan: ”Connecting People (again)”.

Nu kommer Nokia tilbage – denne gang med Android

Mere til historien

De kommende Nokia produkter vil være baseret på Android-platformen, men der er endnu ikke nogle meldinger om, hvorvidt Google Services vil være inkluderet.

Tags:

Om John G.

John G. er journalist, mobilekspert og foredragsholder. Han skriver artikler, analyser og anmeldelser til bl.a. Ekstra Bladet og Jyllands-Posten. Du kan også opleve John G. som ekspert i medier som DR, Aftenshowet, Go' Aften Danmark, TV 2 News og DR P3, samt en lang række radioer og udgivelser.