3: 30.000 kunder blev lokket af Netflix
Teleselskabet 3 indgik sidste år et eksklusivt samarbejde med streamingtjenesten Netflix. Det resulterede i 30.000 nye kunder.
Der er ingen tvivl om, at danskerne er vilde med Netflix. Faktisk så vilde, at mere end hver fjerde dansker bruger Netflix ugentligt. Nærmere bestemt streamer 38 procent ugentligt, og mere end hver fjerde benytter Netflix til det. Det viser DR Medieforsknings seneste rapport.
Derfor var det også opsigtsvækkende, da teleselskabet 3 sidste år indgik et samarbejde med streamingtjenesten, som gav kunderne gratis Netflix i en seks måneders periode.
– Danskerne får adgang til ALT indhold på Netflix
Teleselskabet 3 er også selv glade for kampagnen, der trak en masse nye kunder med sig.
– ”Vores samarbejde med Netflix var en stor succes. I kampagneperioden solgte vi over 30.000 nye abonnementer, hvor Netflix var inkluderet og cirka 60 procent af disse var helt nye kunder. Kampagnens resultater afspejler på bedste vis, at Netflix er virkelig populær. Og især blandt vores kunder, der elsker at streame, både når de er på farten og hjemme i stuen,” fortæller David Elsass, direktør for privatmarkedet hos 3 Danmark.
Faktisk har 3 været så glade for denne mulighed med Netflix, at de arbejder på at gentage succesen og overvejer netop nu lignende tilbud til kunderne.
– Falsk Netflix-mail i omløb – vær opmærksom
3 oplyser også, at Netflix alene står for 25 procent af selskabets samlede netværkstrafik.
Kunderne der har tegnet aftale om Netflix i abonnementet, har bundet sig i seks måneder til 3.
Mere til historien
House of Cards er en af de populære serier på Netflix, og da Netflix frigav alle afsnit i tredje sæson af serien, fredag den 27. februar 2015, kunne det også mærkes på datatrafikken i 3’s netværk. Fra Netflix frigav serien til følgende søndag aften klokken 21 blev der brugt 92,3 terabyte data på Netflix. Hvilket er 40 procent mere end på en almindelig weekend i februar.