Danskere vil udfordre Snapchat med ny app

En dansk iværksættertrio vil forsøge at skabe det nye fænomen inden for foto-apps og dermed udfordre Snapchat.

Bagmændene bag Puzzible (Foto: Puzzible)

Bagmændene bag Puzzible (Foto: Puzzible)

Applikations-verdenen ændrer sig hele tiden med hensyn til hvad brugerne vil have, og det kræver derfor applikationsudviklere er meget omskiftelige.

For nogle år siden så var det ordspil, som Wordfeud, der var det hotte, men så blev det til applikationer a la Snapchat. Nu forsøger en dansk iværksættertrio at lave en krydsning af netop disse to applikationer. Og håber altså på, at det kan blive det nye ”sort”. Den nye applikation hedder Puzzible.

– ”Vi ville gerne lave et mere interaktivt alternativ til Snapchat, som udfordrer brugerne til at bruge hovedet og rykke brikkerne. Det geniale ved Wordfeud var jo netop det interaktive og konkurrerende element. Det har vi koblet sammen med det personlige,” siger medstifter af Puzzible, Mikkel Wind-Pedersen, som tidligere har udviklet succes-app’en ’Syngetimen’, der lå nummer 1 på iTunes’ danske downloadliste.

Brugerne sender med Puzzible billeder til hinanden, men de er opbrudt i et puslespil. Derfor gælder det for modtageren om, at samlet billedet inden for en tidsramme.

– ”Ved at bringe et kognitivt element ind i app’en appellerer vi til en bred målgruppe, hvor såvel unge som voksne forhåbentlig vil finde det udfordrerende at løse opgaven,” fortæller Mikkel Wind-Pedersen.

Håber på succes i hele verden

Mikkel Wind-Pedersen har sammen med Michael Larsen og Morten Barbré, der også er bagmændene til Puzzible, har store forventninger til applikationen og en ambition om, at den nye applikation kan få succes rundt i verden.

Derfor oversættes applikationen også til i alt 10 forskellige sprog: Spansk, tysk, engelsk, japansk, kinesisk, russisk, fransk, portugisisk, norsk og svensk.

-”Vi ser et stort potentiale i at ramme vores målgruppe på tværs af landegrænser. Smartphonen er interessant som medie, og vi ser vi ingen barrierer for at satse globalt, hvor især det norske og svenske marked har vores interesse med mange digitale brugere,” fortæller Morten Barbré, medstifter af Puzzible og indehaver af The Old Barber Shop i Skindergade.

Du kan downloade applikationen gratis i Apples App Store og Google Play Store.

Mere til historien

Om gutterne bag Puzzible allerede har fået storhedsvanvid og tænkt succesen allerede er hjemme – eller de tænker det blot er et godt “stunt” – ja så er der allerede nu en reklamefilm ude om den nye applikation, som hedder “Puzzible Disease – Get Infected” – se den herunder i både kort og lang version.


Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.