TDC hæver priserne hos Telmore, YouSee og Fullrate

Prisen på de billigste abonnementer hos de TDC-ejede selskaber, Telmore, YouSee og Fullrate, stiger med 10 kroner for nye kunder.

TDC logo

TDC (Foto: MereMobil.dk)

TDC-aktien er steget efter selskabet havde meldt forhøjede priser ud for alle nye kunder hos koncernens brands Telmore, YouSee og Fullrate.

Tidligere har du kunne få et abonnement hos Telmore, YouSee eller Fullrate for 99 kroner, men nu skal nye kunder betale 109 kroner for de samme abonnementer.

 – Fejlslagen fusion rammer TDC på pengepungen

Grunden til prisstigningerne er, at danskerne bruger mere og mere data, hvilket kræver investeringer i forbedret netværk. Det skriver Business.dk.

– ”Vi kan se, at vores mobilkunders forbrug af data stiger hver dag. Bare inden for de seneste to år er dataforbruget steget med en faktor fem, og det stiller større og større krav til vores mobilnetværk. Så for at kunne fortsætte de store investeringer er vi nødt til at drive en sund forretning, og derfor hæver vi prisen på vores billigste abonnement med 10 kroner,” siger Johan Kirstein Brammer, direktør for TDC’s privatforretning, til Ritzau Finans.

I første omgang er det kun nye kunder, der vil blive berørt at de nye prisstigninger, mens eksisterende kunder ikke vil få en stigning i deres priser.

– ”Vi har investeret 4 mia. kroner i et nyt mobilnetværk, og vi kan se, at vores kunder i TDC og de øvrige brands sætter pris på at have Danmarks bedste netværk, og det vil jeg også sikre, at vi har i fremtiden, og derfor mener jeg, at det er en rimelig prisregulering,” siger Johan Kirstein Brammer.

TDC har for første gang længe haft en stigning i antallet af abonnenter i årets andet kvartal, hvor de havde en tilgang på 13.000 nye privat kunder.

Det ventes, at TDC i år vil have investeringer på 4,3 milliarder kroner.

Mere til historien

Jesper Bamberger, chefaktiespecialist i Nordea, mener det er positivt for TDC, hvis det lykkedes selskabet at få prisstigninger igennem så også konkurrenterne følger trop.


Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.