Apple sagsøgt for funktion i iOS 9

Amerikanerne klager over de har fået en højere telefonregning, hvilket nu er endt med Apple er blevet sagsøgt for den nye Hjælp til Wi-Fi-funktion i iOS 9.

Screenshot "Hjælp til WiFi"

Screenshot “Hjælp til WiFi”

Et amerikansk par fra Florida har sagsøgt Apple for 5 millioner dollars, da de mener den nye ”Hjælp til Wi-Fi”-funktion iOS 9 er skyld i de har fået en højere telefonregning. Det skriver GSMArena.com.

 – Ny smart iPhone-funktion sluger mobildata

- Artiklen fortsætter efter annoncen -

Funktionen ”Hjælp til Wi-Fi” gør, at iPhonen automatisk anvender mobildata, hvis Wi-Fi-forbindelsen er for dårlig. Hvis ikke denne funktion er slået til, så prioriteres Wi-Fi-forbindelsen uanset hastigheden.

Men er funktionen slået til, så benyttes mobilnettet automatisk når forbindelsen er dårlig. Og når mobilnettet benyttes mere, ja så betyder det også en højere telefonregning, hvis man ikke har et abonnement hvor data er inkluderet.

 – TIP: 10 tips der forlænger batteritiden på din iPhone

Og parret har altså sagsøgt Apple fordi de er utilfredse med, at Apple automatisk har slået funktionen til.

Parret får formentlig ikke noget ud af denne retssag, da Apple formentlig vil henvise til deres mange siders brugerbetingelser.

Mere til historien

Hvis du vil slå funktionen fra, så gøres det under ”Indstillinger” – ”Mobil” – ”Hjælp til Wi-Fi”. Funktionen virker kun på enheder, som er nyere end iPhone 4S og iPad 2.

WEB-TV: Se hvordan 3D Touch virker på iPhone 6S

Tags:

Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.