Visual Voicemail halter stadig i Danmark
3 er fortsat alene med Visual Voicemail i Danmark. Konkurrenterne har ingen aktuelle planer om at indføre funktionen.
3 har over en længere periode, faktisk siden 2013, tilbudt Visual Voicemail til iPhone, der er en del af iOS-systemet, som kommer frem, hvis teleselskabet udbyder tjenesten i netværket.
Selvom Visual Voicemail, hvor ens telefonsvarerbeskeder kan aflyttes individuelt på telefonen, via en afspiller, ikke er nogen ny opfindelse, står teleselskaberne ikke ligefrem i kø for at tilbyde tjenesten. Det viser en rundspørge MereMobil.dk har foretaget.
Tilbage omkring 2012 / 2013 havde teleselskaberne, udover 3, heller ikke lyst til indføre Visual Voicemail i deres netværk, og den holdning har ikke ændret sig siden.
– ”Vi er naturligvis altid interesseret i at udvikle nye produkter og services, som giver vores kunder værdi, og derfor har vi altid øjnene åbne for nye muligheder. Visual Voicemail er en af de mange tjenester, som vi holder øje med. Dog er det endnu for tidligt at sige, om eller hvornår vi lancerer. Det er en konstant prioritering af tjenester og projekter i forhold til kundernes ønsker og behov,” siger David Engstrøm, pressechef i Telia til MereMobil.dk.
Telenor og Telmore har samme udmelding. Det er ikke lige på trapperne, men der kigges på det. Heller ikke TDC melder sig ind på den ellers smarte telefonsvarerløsning.
– “Vi ser i øjeblikket på mulighederne for Visual Voicemail i TDC Gruppen, og kan ikke afvise, at det er en funktionalitet vi introducerer på et givent tidspunkt. For os handler det om at vurdere hvornår en teknologi er moden eller alternativt i en ‘2.0 version’ ,” lyder det fra TDC.
Alt imens de konkurrenterne tænker, så ruller 3 Visual Voicemail bredt ud til iPhone-kunderne i deres netværk. Tidligere har kunden selv skulle aktivere tjenesten.
Mere til historien
Visual Voicemail er også en del af Windows Phone-systemet. Med den grafiske brugerflade kan der ved få tryk afspilles, pauses, spoles og slettes – og du sparer telefonsvareropkaldet.