Aller klar med Netflix-model for magasiner
Læs ugeblade og magasiner på mobil og tablet. Aller er klar med en digital platform til deres udgivelser.
Vi kender i forvejen Mofibo, som samler alverdens bøger der kan læses mobilt for en fast pris hver måned, og nu er en tilsvarende model lanceret for ugeblade og magasiner.
Aller Media er klar med en Netflix-model for koncernens ugeblads- og magasinudgivelser. For 99 kroner om måneden er der fri adgang til 20 titler fra Allers katalog. Aller bliver dermed den første, af landets tre store magasinudgivere, til at lancere denne model, der har fået navnet Pling.
– ”Med Pling ønsker vi at imødekomme den moderne medieforbruger som i forvejen streamer musik og tv. Vi ved fra vores forundersøgelser, at vi med Pling får hjælp til at fastholde vores eksisterende læsere samtidigt med, at vi får mulighed for at tiltrække helt nye læsere, som ikke i forvejen læser magasiner og ugeblade på print. Det er vores klare forventning, at vi med pling kan øge det samlede læsertal på flere af vores udgivelser,” siger magasindirektør hos Aller Media, Charlotte Riparbelli.
Pling er tilgængelig på iOS og Android. Blandt udgivelserne i pakken er Se og Hør, Femina, Vi Unge, Mad & Bolig, Pyskologi m.fl.
Med Pling får Aller Media mulighed for, at indsamle data om læsernes adfærd og forbrug. På længere sigt overvejer Aller også rene digitale udgivelser.
– Podcast: Har bøger en fremtid i den digitale verden
Selvom Pling er et naturligt tiltag i den digitale verden, så har printede udgivelser stadig en charme. Hvordan skal unge piger hænge Justin Bieber på vægen, når Vi Unge fremover kommer på iPad?
Mere til historien
Et blad som Femina koster 31,95 kroner i løssalg, og man skal således gøre op med sig selv, om ens bladforbrug egner sig til en fast månedlig udgift på 99 kroner.