HTC overrasker på MWC – mød HTC Vive
HTC har trukket den helt store kanin op af hatten i dag. HTC Vive tilbyder virtuel-reality headset til forbrugerne i 2015.
HTC havde forud for deres presseevent under dette års Mobile World Congress fået lækket en hel del detaljer omkring deres nyeste flagskib, HTC One M9. Men hvad medier og deltagere under deres pressesession ikke vidste, var at HTC havde mere end blot en smartphone i ærmet.
HTC kunne desuden præsenterer et stratetisk samarbejde med spilproducenten Valve, der står bag succeser som Half-Life, Counter-Strike og Portal. Det stratetiske samarbejde har frembragt et Virtual-Reality headset, også kaldet et VR-headset.
Med præsentationen af dette high-end headset ligger HTC og Valve sig for mål, at lancere produktet til massemarkedet inden udgangen af 2015. Det betyder at forbrugere, hvis det lykkedes, vil kunne få og opleve uovertruffen gaming-oplevelse hjemme i stuerne inden for blot ni måneder, lover HTC.
– “Det er sjældent, at en virksomhed har mulighed for at transformere den måde, mennesker interagerer med verden og kommunikerer med hinanden. Vi har tidligere lykkedes med den målsætning gennem vores prisvindende smartphones, og vi vil nu gøre det samme med VR-teknologi og muliggøre ting, man kun tidligere har drømt om,” siger VP for UK og Norden Peter Frølund.
Rum-scanner og high-end skærm
Med HTC Vive bliver den enkelte spiller trukket ind i verden, hvor headsettet scanner rummet hvor spilleren befinder sig i, med 360-grader. Dette muliggør udforskning af rummet virtuelt, bedre end tidligere set, samt mulighed for at interagere med virtuelle objekter, i rummet.
Headsettet vil ifølge HTC og Valve præsentere spilleren for uovertruffen grafik, skærmen vil levere en opdateringshastighed på hele 90Hz, hvilket er cirka 30Hz mere end en traditionel skærm leverer i dag.
Partnerskabet imellem HTC og Valve, har også skabt en del yderligere relationer til spil og VR-branchen, med samarbejder på tværs af spilproducenter og hardwareprocenten HTC. Men HTC vil længere ud end blot spilbranchen, de vil også præsenterer forbrugerne for en unik oplevelse i et samarbejde med blandt andet Google, HBO og Lionsgate.
– Vive kommer til at redefinere underholdning, den måde vi kommunikerer med hinanden på og på sigt hvordan vi bliver mere produktive, siger Peter Frølund og fortsætter: HTC Vive er en realitet. Headsettet er her, og det er klar, inden vi når 2016.
Mere til historien
HTC præsenterede også et fitnessarmbånd, der mest af alt minder om alle andre fitness-enheder til håndledet. Heldigvis for HTC har de indgået et vigtigt partnerskab der blandt andet indblander en dansk produceret fitness app. Det kan du læse meget mere om i denne artikel.