Mobilen giver adgang til rabatter
Bevæbnet med mobilen kan der forholdsvis let opnås rabatter på varer i butikker. Halvdelen af danskerne benytter sig af muligheden for en økonomisk gevinst.
Vores smartphone er i den grad med os, når turen går ud i byen, for at kigge efter produkter der står øverst på ønskeseddelen.
Danskerne er et krejlerfolk, og mobilen hjælper os på vej. Det viser en ny undersøgelse som YouGov har udført for Telia.
Godt halvdelen, det vil sige 49 procent, har brugt telefonen til at undersøge om en vare, har kunnet findes billigere et andet sted f.eks. i en webshop. Tallene viser her, at mænd er mere aktive end kvinder, når det kommer til prissøgninger.
46 procent af kvinderne synes ikke afprøvning af tøj i en butik, for så derefter at købe varen billigere på nettet, er i orden. Kun 41 procent af det mandlige køn har samme moralske overvejelser.
I den yngre del af befolkning, synes det mere okay at forlade butikken, uden at købe noget, fordi varen er billigere et andet sted.
Smartphonen benyttes også til undersøgelser af hvorvidt varen er god eller dårlig. Når danskerne er ude på shopping, læser 43 procent af os tests og anmeldelser, inden varen købes. Særlig i København og på Sjælland er denne fremgangsmåde særligt udbredt.
– Danskerne køber julegaverne på nettet
– Derfor køber vi ikke dagligvarer online
Mere til historien
Mange handelsdrivende er forhandlingsvillige, når det kommer til prisspørgsmålet. Min erfaring er, at hvis man har en positiv fremtoning, og på en pæn måde gør opmærksom på en prisforskel, så kan det oftest lade sig gøre, at opnå en rabat.
Læs også:
– Podcast: Mindst 10 gode råd til din webshop