Kom tæt på Xiaomi – Kinas iPhone
WEB-TV: Xiaomi kaldes Kinas iPhone – særligt fordi de er kendte for at kopiere Apple. I dette indslag kommer du tættere på Xiaomi.
Xiaomi har fået godt fat den interessante kundegruppe som tæller unge aktive, veduddannede kinesere – på nogle områder trendsettere.
Med produkter der i høj grad minder om iPhone, en bevidst strategi om at tage de mest succesfulde elementer Apple, og lancere dem som deres egne – og kommunikation der minder om Steve Jobs’, har indtil videre givet kinesiske Xiaomi en ret stor succes.
Xiaomi er nu verdens sjettestørste smartphone-producent, til trods for, at de stort set kun har produkter på markedet i Kina. Planen er, at sælge over 100 millioner smartphones i 2015, hvilket er en femdobling på blot to år.
Når Xiaomi kaldes Kinas iPhone er det ikke kun fordi produkterne anvendes på en måde, der minder om hvordan en iPhone benyttes. Det handler også om, at produkterne fra Xiaomi i høj grad ”låner” fra Apples designlinje.
I nedenstående indslag kan du komme tættere på det blot fire år gamle selskab.
Mere til historien
Hvis du vil vide mere om hvordan Xiaomi har fået succes kan du læse vores store analyse af Xiaomi, der trækker fra Apple og Samsung. Selskabet har planer om at udbrede sig i Indien, Brasilien og Indonesien, inden turen kommer til USA og Europa.