Volkswagen skræmmer biografgængere med mobil

WEB-TV: En noget anderledes reklamefilm, der skal være med til at stoppe brug af mobilen under kørsel, er netop blevet optaget i en biograf i Hong Kong.

Biografgængere i MCL Cinema i Hong Kong troede, at de blot skulle i biografen for at se en god film og blive underholdt. Men det viste sig, at de skulle spille hovedrollerne i en ny reklamefilm fra Volkswagen. Det skriver Dagens.dk.

Da de alle havde sat sig i sæderne, blev lyset i salen slukket – ganske som man kender det, når man går i biografen. Og filmen startede med, at man kunne se en bil blive filmet fra førersædet.

Hver fjerde unge bruger mobilen bag rattet

- Artiklen fortsætter efter annoncen -

Biografgængerne sad endnu afslappede i stolene med deres popcorn og sodavand, da alle pludselig modtager en SMS-besked på deres mobiltelefon – der altså ikke er lydløse i lommen eller tasken.

Det viser sig, at være en skræmmende oplevelse for biografgængerne, da de alle mere eller mindre kigger ned og først kigger op igen, da bilen på lærredet kører galt.

Her følger teksten ”Mobile use is now the leading cause of death behind the wheel. A reminder to keep your eyes on the road.”

Se videoen herunder.

Mere til historien

MereMobil.dk har tidligere skrevet om Virginia Tech Transportation Institute, som har foretaget en undersøgelse, der viser mobilbrug bag rattet kan fordoble risikoen for et trafikuheld. Undersøgelsen gik ud på, at 204 bilister blev videoovervåget og førernes mobil-adfærd blev registreret. Undersøgelsen viste, at øjnene i gennemsnit var væk fra vejen i 23 sekunder, når mobilen blev brugt til SMS, opkald eller surf på nettet bag rattet.

Tags:

Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.