Smartwatches mangler at slå igennem
Salgstallene for smartwatches er endnu lav, selvom særligt Samsung har gjort meget for, at øge opmærksomheden på produkterne.
I første kvartal 2014 blev der solgt 700.000 smartwatches på verdensplan, ifølge Strategy Analytics. Hovedparten af disse var fra Samsung, faktisk stod de for omkring 500.000 af disse. Samsung havde en kampagne, hvor de i en periode gav et gratis smartwatch (Galaxy Gear) med ved køb af en Galaxy Note 3. Det skriver Dr.dk.
– Smartwatch-duel: Sony mod Samsung
Selvom smartwatches og de øvrige produkter i wearable gadgets kategorien endnu ikke har slået igennem, så ventes dette at se i løbet af de kommende år.
– Wearables – next big thing – så meget vil de sælge
Allerede siden det første Galaxy Gear fra Samsung, som kom i efteråret 2013, er der sket meget frem til den seneste generation Gear 2, der blev præsenteret under Mobile World Congress i år. Samsung benytter i Gear 2 deres eget Tizen-styresystem.
– TEST: Samsung Gear 2 – bedre end forgængeren
Det bliver spændende at se om Googles nye styresystem Android Wear vil ændre noget for den nye ”smartwatch-kategori” og om Samsung vil benytte Android Wear eller holde sig til Tizen.
– Android Wear – nyt system til wearables
Mere til historien
Foruden Samsungs, så er de mest kendte smartwatches netop nu fra Sony og Pebble af. Dog ventes det, at flere producenter inden længe er klar med deres bud på et smartwatch.
Læs også: