Kundeflugt fra et presset TDC
Det seneste kvartal har der været kundeflugt fra TDC, hvor 36.000 fastnetkunder og 62.000 mobilkunder har forladt selskabet, dog øges overskuddet.
Året starter på nogle punkter bedre end forventet hos TDC, da overskuddet øges med omkring 5 procent til trods for en faldende omsætning på cirka 5 procent. Værst ser det ud med kunderne, som er flygtet fra selskabet i stor stil i det seneste kvartal.
For første gang i to år kom TDCs omsætning under seks milliarder kroner i 1. kvartal 2014 – og lå på 5.919 millioner kroner, sammenlignet med 6.149 i 4. kvartal 2013 og 6.241 millioner kroner i 1. kvartal 2013.
62.000 mobilkunder har i årets første kvartal sagt farvel til TDC, mens også 36.000 fastnetkunder ikke længere ønsker at være kunde i selskabet. Til gengæld har TDC fået 10.000 nye internet- og 18.000 TV-kunder. Men samlet set har TDC det seneste år mistet hele 163.000 mobilkunder. Det er særligt konkurrenterne Telia og 3, som kunderne forsvinder til. Det skriver Business.dk.
– “Vi må konstatere en skuffende udvikling i abonnementsbasen på mobilmarkedet, delvis som følge af tab af lavt forbrugende kunder. Som konsekvens af det planlægger vi en række nye og spændende produktlanceringer på privatmarkedet i 2. kvartal uden at gå på kompromis med profitabilitetskrav,” siger TDCs topchef, Carsten Dilling, i en skriftlig kommentar til regnskabet, hvori han glæder sig over, at TDC trods det store kundetab alligevel tjener gode penge på området.
TDC er netop nu i gang med at forbedre deres landsdækkende 4G/LTE mobilnetværk sammen med Huawei, der i marts måned overtog driften og udviklingen af TDCs netværk.
Mere til historien
Ser man to år tilbage, så er TDC oppe på en kundeflugt på en kvart million mobilkunder. Hele 250.000 mobilkunder har nemlig sagt farvel til TDC de sidste to år.
Læs også:
– Se hvor godt Telia og Telenors netværk dækker