Flest mails læses på mobilen

Smartphonen bruges som aldrig før, ikke kun til sociale medier og SMS’er. Læsning af mail på telefonen har nu også overhalet PC’en. Det viser ny dansk undersøgelse.

Læsning af mail på iPad (Foto: Apple)

Læsning af mail på iPad (Foto: Apple)

Når danskerne er på farten, så bruges mobilen som aldrig før. Og med smartphonens indtog, så er det både Facebook, SMS-beskeder og internetsider der tjekkes oftere og oftere via mobilen. Men nu har læsning af mails på mobilen også overhalet computeren. Det viser en ny dansk undersøgelse, som er fortaget af email marketing virksomheden MailPlatform. Det skriver Dagens.dk.

– iPad og andre tablets presser computeren i 2014

– “På tværs af vore mere end 1.000 danske professionelle afsendere af nyhedsbreve, kan vi se en klar tendens, hvor mobile klienter nu står for over 50 procent af alle læsninger,” fortæller grundlægger Kim Østergaard.

MailPlatform har analyseret på mere end 150.000.000 afsendte nyhedsbreve, og der ses et klart billede af, at mobiler og tablets er i kraftig vækst, mens traditionelle klienter som Outlook Lotus Notes falder hver måned.

Det er også tydeligt, at det er iOS og Android, som dominerer de mobile enheder. De deler faktisk markedet pænt mellem sig på mobiltelefonen. Men Apples iPad er langt overlegen, når det kommer til læsninger på tablets – her står iPad for mere end 80 procent af læsningen.

– iPad Air – den ultimative tablet (minitest)

En anden tendens viser sig også, nemlig at nyhedsbreve åbnes flere gange. Tidligere åbnede man det kun på computeren. I dag åbner modtagerne måske nyhedsbrevet på mobile i løbet af dagen, for derefter at åbne det igen på enten en tablet eller computer. Dette sætter også krav til, at afsenderne af nyhedsbrevet benytter sig af et responsive design, som tilpasser sig dynamisk til den enhed der åbner dette.

– “For netbutikkerne og detailhandlen giver det nye muligheder for indsamling af viden, men stiller også nye krav til den mobile parathed af selve netbutikken. Det hjælper ikke meget, at vores skabeloner tilpasser sig, hvis modtagernes oplevelse videre mod et køb ikke er mobiltilpasset,” konkluderer Kim Østergaard.

Mere til historien

Du kan også tilmelde dig nyhedsbrevet fra MereMobil.dk – dette gøres her.

Dette vil Apple lancere i år!

OVERBLIK: Vi tager et kig på, hvad vi kan forvente af Apple resten af året.

(mere…)
Produktionen af foldbare iPhone-skærme er snart klar

RYGTE: Produktionen af de iPhone-skærme, som skal bruges til den kommende iPhone Fold, er ved at være klar.

(mere…)
Apple Account Card virker nu i Danmark

KORT NYT: Apple har udrullet deres Account Card herhjemme, men nyheden er ikke særlig stor.

(mere…)
Apple ønsker at købe F1-rettighederne

RYGTE: Apple er i forhandlinger om F1-rettighederne i USA i kølvandet på deres F1-film.

(mere…)
iPhone 17 Air kan blive mere “pro”

RYGTE: Den kommende iPhone 17 Air, som vi stærkt forventer til september, bliver måske mere "pro" end først antaget.

(mere…)
iPhone 17-serien får redesignet Dynamic Island

RYGTE: Den kommende iPhone 17-serie ventes at få en redesignet Dynamic Island-brugerflade.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker teknologi – fra telefoner og tablets over smarthome og smartwatches til hjemmeelektronik og elbiler. Vi skriver nyheder, baggrundshistorier og guides, men udgiver også podcasts og videoer. Vores ambition er at være din foretrukne kilde til viden om en teknologi, der har afgørende betydning for os alle.
© 2025 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram