Telenor vinder igen kunder i Danmark
Antallet af mobilkunder er endnu et kvartal forøget hos Telenor, men der mistes fortsat kunder på internetabonnementer og fastnet.
I årets andet kvartal af 2017 kunne Telenor, landets næststørste teleselskab, sætte 11.000 ekstra mobilkunder ind i databasen. Dermed fortsættes den positive linje, der også sås i første kvartal hvor Telenor vandt 9.000 mobilkunder. Det oplyser Telenor.
I alt har Telenor nu 1.840.000 mobilkunder på det danske marked. Sammenlignes med situationen for et år siden betyder det 61.000 flere danske mobilkunder i det norskejede teleselskab.
EU’s nye roamingregler har fået nogle af teleselskaberne, her i blandt Telenor, til at hæve priserne på mobilabonnementerne, og det kan ses på gennemsnitsforbruget per måned. I andet kvartal 2017 brugte mobilkunderne hos Telenor i snit 145 (norske) kroner per måned. I årets første tre måneder lå gennemsnitsforbruget på 138 (norske) kroner per mobilkunde.
Telenor fortsætter med at tabe kunder på internetabonnementer. I forhold til sidste år er der tabt 11.000 kunder på disse produkter. Det betyder, at der nu er 143.000 internetabonnementer hos Telenor i Danmark.
Fastnet tæller nu 68.000 kunder. For et år siden var der 73.000 fastnetkunder hos Telenor.
I alt har Telenor koncernen forøget antallet af mobilkunder med 2 millioner i kvartalet. Deremd har Telenor nu en mobilkundedatabase på 174 millioner kunder.
– Telenor er først med samtaler på 4G-nettet
Konkurrenten 3 har også fremlagt regnskab for andet kvartal 2017. 3 fik 37.000 flere mobilkunder i databasen.
Mere til historien
Telenor skal fortsat levere fastnet- og mobiltelefoni samt mobiltelefoner og mobilbredbånd til staten og kommunerne, da de har genvundet den såkaldte SKI-aftale.