MG runder magisk million i Europa: Massiv vækst i Danmark
Det britiske bilmærke med de kinesiske ejere har nu fejret en kæmpe milepæl. MG har nu leveret bil nummer én million til en europæisk kunde.

Da MG vendte tilbage til det europæiske marked i 2011, startede de i det små, men siden 2019 er det gået ekstremt stærkt. I dag findes mærket på 34 europæiske markeder med over 1.300 forhandlere og MG er blevet et af de stærkeste symboler på den bølge af elbiler, der skyller ind over kontinentet.
Ekspert: Prisen på brugte elbiler er halveret – her får du mest for pengene
Opskriften på succesen har været enkel: Elektriske biler og hybrider til priser, hvor de fleste kan være med.
ANNONCE i Artiklen fortsætter herunder
Se lynhurtigt om DU også kan spare op til 3.000 kr. på bilforsikringen.
Få prisen med det samme – enten herunder eller via dette link. Det er 100% digitalt, og ingen telefonsælgere.
Lidt nøgletal fra MG:
- MG ZS: Er fortsat topsælgeren i Europa med 424.000 solgte biler.
- Fremgang i 2025: Alene sidste år solgte MG 300.000 biler i Europa – en stigning på 30 procent.
- Batteridrift: Ud af den første million biler er over 317.000 af dem rene elbiler.
Hvor MG i andre lande sælger mange hybrider, er det i Danmark de rene elbiler, der dominerer.
Og i 2025 eksploderede salget med en stigning på 167 procent med et salg på 3.045 biler. Succesen er især drevet af elbiler som MG4 Electric og MGS5 EV, der nu udgør 70 procent af det samlede salg. Den massive efterspørgsel har betydet, at MG på blot ét år har fordoblet sit netværk til 17 forhandlere over hele landet.
MG klar med ny MG4: Her er den billige Urban-udgave
-“Vores vækst i Danmark er ikke tilfældig. Danske bilkøbere stiller høje krav til kvalitet, sikkerhed og totaløkonomi, og det er netop her, MG rammer rigtigt,” forklarer Rasmus Aagaard, CEO hos den danske importør. Han peger på, at danske købere kræver totaløkonomi og sikkerhed, og at den 7-årige garanti har været med til at fjerne skepsis over for det “nye” mærke. Succesen har betydet, at MG i løbet af 2025 har fordoblet sit forhandlernetværk i Danmark til nu 17 lokationer.
Med flere nye modeller på vej i 2026 forventer MG, at de vil bide sig endnu mere fast i det danske marked.
Mere til historien
MG Cyberster har taget Danmark med storm. Med et salg på 100 eksemplarer udgør den nu næsten halvdelen af hele cabriolet-markedet.

