Marshall går ind på soundbar-markedet
Det velkendte Marshall-brand, som mange nok forbinder med guitarforstærkere eller Bluetooth-højtalere, udvider nu til soundbars.

Marshall-brandet er klar til en ny kategori, nemlig soundbars. Det bekræfter de selv i en pressemeddelelse.
Til at starte med bliver det én model, som kommer på markedet, nemlig Heston 120. Den kommer med det klassiske design og tre drejeknapper i toppen.
Hver drejeknap har sin egen funktion, som består af enten lydstyrke, bas/diskant eller kilde. Ved sidstnævnte kan du altså skifte kilde via en drejeknap, for eksempel til Bluetooth eller en bestemt HDMI-port.
Ligeledes er der også tre knapper til indstilling af forskellige presets og mulighed for at skifte mellem forskellige lydindstillinger.
Blandt mulighederne for trådløs forbindelse er der AirPlay 2, Google Cast, Spotify Connect og Tidal Connect. I samme omfang skal det nævnes, at Heston 120 understøtter WiFi 6 og Bluetooth 5.3.
På bagsiden finder vi to HDMI-porte, en USB-C-port, LAN-indgang, RCA-porte, SUB-ud og selvfølgelig strømstikket. Vægten ligger på 7 kg., og dimensionerne er 1100 x 145 x 76 mm.
Prisen for Marshall Heston 120 ligger på 7.799 kroner og kan nu bestilles med levering fra den 3. juni. Det ventes, at øvrige forhandlere vil begynde at sælge den fra september.
LÆS MERE: Sony WH-1000XM6 er en stor opgradering af et i forvejen fantastisk headset
Flere modeller på vej
Udover Heston 120 er flere modeller bekræftet.
I pressemeddelelsen skriver Marshall nemlig, at Heston 60 vil blive lanceret senere på året. Det samme gælder for Heston Sub 200, som er en subwoofer til soundbaren.
Det tyder altså på, at Marshall ikke bare regner med at lancere et enkelt produkt, men snarere vil gå fuldt ind på markedet.
Derfor bliver det interessant at se, hvordan soundbaren klarer sig i forhold til de øvrige producenter og deres soundbars.
LÆS MERE: Legendarisk studie-hovedtelefon får nyt liv
Mere til historien
Heston 120 kan også hænges op på væggen via et wall-mount. Dette sælges separat.