Podimo når milepæl med en million abonnenter
Podimo har stor succes på det danske marked og nu rundet 1 million betalende abonnenter.

Den danske podcastplatform Podimo har rundet en million betalende abonnenter globalt.
Siden lanceringen i Danmark i 2019 har Podimo ekspanderet til seks markeder i Europa og Latinamerika. Deres succes tilskrives en strategi med fokus på lokalt indhold og tætte relationer til podcastskabere.
LÆS MERE: Podimo har haft rekordvækst i 2024
Podimo investerer i lokalt talent og skræddersyr indhold til de enkelte markeder. Dette har ført til strategiske opkøb af produktionsselskaber i både Holland og Danmark. Virksomheden er allerede profitabel i tre markeder og forventer yderligere vækst i 2025.
CEO Morten Strunge udtaler: “At passere en million betalende abonnenter er en milepæl. Det bekræfter styrken i vores forretningsmodel.” Han understreger, at Podimo har bevist potentialet i abonnementsbaserede podcasttjenester.
Podimo oplever særlig vækst udenfor Norden, især i Holland, hvor indtjeningen per lytter er betydeligt højere end ved traditionel podcastannoncering.
LÆS MERE: Podimo hæver prisen: Skal betale mere for podcasts
Udover at fokusere på indhold, investerer Podimo også i brugeroplevelsen.
I Danmark er antallet af lyttede timer steget med 32 procent i 2024.
Indholdsdirektør Nikolaj Koppel fremhæver Podimos fokus på videoindhold og interaktive funktioner, som bidrager til en stærkere brugeroplevelse.
Podimo planlægger at fortsætte sin vækststrategi med fokus på produktinnovation, kvalitetsindhold og ekspansion til nye markeder.
Vores podcast fra MereMobil.dk er også på Podimo. Du finder den her.
Mere til historien
Flere af de forskellige podcast, som du finder på Podimo, er også begyndt at tage ud og være “live-podcasts”, som f.eks. Fisker i egen sø med Stephanie og Kasper Fisker og nu senest Geggo og Cengiz “helt ærligt”.