Snapchat fyldes snart med reklamer
Inden længe begynder Snapchat at placere sponsorerede beskeder ved siden af dine andre beskeder.
Snapchat vil angiveligt snart begynde at placere sponsorerede ”beskeder” i chatten. Sådan lyder det fra Evan Spiegel, CEO i Snapchat. Det skriver The Verge.
De sponsorerede “beskeder” (Ads) vil vises, som ulæste beskeder i chatten. Det betyder også, at de vil være placeret øverst i ”chatoversigten” indtil der er handlet på dem.
LÆS MERE: Snapchat kommer til iPad
Informationerne om de kommende sponsorerede ”beskeder” er også omtalt i et medarbejdermemo, som du kan læse her.
De sponsorerede ”beskeder” vil dukke op uden en push-notifikation og du vælger også selv om du åbner beskederne. Hvor nemt det er at komme af med disse reklamer uden at åbne eller andet – det er uvist.
-“Sponsorerede Snaps giver annoncører mulighed for at kommunikere visuelt med Snapchat-fællesskabet, hvilket gør kernefunktionaliteten i Snapchat tilgængelig for annoncører,” skriver Spiegel. Der samtidig også fortæller (som altid), at samtaler mellem dig og dine kontakter er private og ikke bruges til annonceringsformål.
LÆS MERE: Børn er alt for tidligt på sociale medier
Det er dog spændende, om du pludselig får annoncer i forhold til ting, som du har skrevet med kontakter om.
Snapchat gør dette, da deres aktiekurs aldrig har været lavere. Og trods over 750 millioner månedlige brugere på verdensplan, så er deres annonceindtægter fortsat små sammenlignet med konkurrenterne, hvilket gør at Snap ikke er rentabelt.
LÆS MERE: Snapchat taber MANGE penge
Der kommer angiveligt også annoncer ind i ”kort” oversigten, hvor man kan se, hvor ens venner befinder sig.
Mere til historien
Snapchat forsøger, at gøre noget for at beskytte børn og teenagere, som benytter deres platform.