Tablet-markedet i stigning igen
Salget af tablets stiger igen efter længere tid med et faldende salg.
Tabletmarkedet oplever igen en stigning i solgte enheder. De nyeste tal fra IDC viser, at der er sket en markant vækst i det globale salg af tablets.
Ifølge de nye tal er der i andet kvartal 2024 blevet solgt 34,4 millioner tablets, hvilket er en stigning på 22,1 procent sammenlignet med samme periode sidste år, hvor der blev solgt 28,2 millioner enheder.
Apple dominerer fortsat markedet med 12,3 millioner solgte enheder, hvilket giver dem en markedsandel på 35,8 procent. Dette er en vækst på 18,2 procent i forhold til året før, hvor Apple solgte 10,4 millioner enheder.
TEST: OnePlus Pad 2 er en Android-tablet med masser af power
På andenpladsen finder vi Samsung med 6,9 millioner solgte enheder, dette svarer til en markedsandel på 20,1 procent og er en stigning på 18,6 procent fra sidste års 5,8 millioner solgte enheder.
Huawei og Xiaomi har begge oplevet betydelig vækst. Her har Huawei nemlig solgt 2,3 millioner enheder, hvilket er en stigning på 40,3 procent, mens Xiaomi har øget deres salg med 94,7 procent til 2 millioner enheder.
Du kan her læse vores anmeldelse af OnePlus’ nyeste tablet, OnePlus Pad 2.
Mere til historien
I kategorien “others” indgår øvrige producenter som endnu ikke har nok salg. Her ligger eksempelvis Google Pixel Tablet og OnePlus Pad.