Netflix har succes med reklame-abonnement

Hader du reklamer på tv? Så er du én af få. Netflix har i hvert fald stor succes med deres reklameabonnement.

Netflix-streaming
Netflix har succes med deres reklame-baserede abonnement. (Foto: John-Mark)

En af fordelene ved streaming er, at man slipper for de mange reklamer. Det er i hvert fald min egen personlige holdning. Men det er åbenbart ikke alle, som har det sådan.

Netflix har netop meldt ud, at der er 40 millioner månedlige aktive brugere på deres abonnement med reklamer. Det skriver GSMArena.

LÆS MERE: Netflix og Disney+ kvæler ikke dansk streaming

Tallene viser også, at 70 procent af dem, som har reklameabonnementerne, faktisk ser mere end 10 timers Netflix om måneden, hvilket ifølge analysefirmaet Nielsen er 15 procent mere end den nærmeste konkurrent.

Der er nu 270 millioner abonnenter på Netflix verden over.

På de markeder, hvor det er muligt at købe annonce-abonnementet vælger mere end 40 procent af nye brugere altså det. Det skriver The Verge. Prisen spiller helt sikkert ind og kan derfor også være fordi, at Netflix tidligere i år fjernede det billigste basis-abonnement.

Det forlyder, at Netflix arbejder på at lancere en intern annonceplatform inden udgangen af 2025, som vil give annoncørerne nye måder at få indsigt og måle effekt på.

Amy Reinhard, som er President of Advertising hos Netflix, fortalte desuden også, at Netflix er meget strategiske i forhold til måden annoncer præsenteres på så brugernes oplevelse er så god som mulig.

Mere til historien

Netflix er den største streamingtjeneste i Danmark med en markedsandel på ca. 21 procent. Men tjenesten er gået tilbage i 1. kvartal 2024, ifølge tal fra Justwatch.com. På verdensplan gik Netflix dog frem i årets første kvartal.

Dansk musik hitter – se listen her

TOP 10: Her er de mest populære sange i 2024 fra en af de store danske tjenester.

(mere…)
Max sætter en stopper for ubegrænset kontodeling

Nu skal det være slut med at dele adgangen til sin Max-konto med vennerne.

(mere…)
Hver tredje dansker overvejer at skære ned på streamingtjenester

Mange danskere har flere streamingtjenester, men hver tredje overvejer, at skære ned på antallet.

(mere…)
Netflix lukker for spilstudie

Medier beretter om, at Netflix har lukket et af deres spillestudier, hvilket kan indikere, at det ikke går helt som ønsket.

(mere…)
Priserne stiger endnu engang på Disney+

Det bliver atter dyrere at være abonnent på streamingtjenesten Disney+, som rammes af endnu en prisstigning.

(mere…)
Danskerne må se langt efter reklame-abonnement hos Netflix

Netflix har netop afsløret, at de ikke har aktuelle planer om at lancere deres reklamefinansierede abonnement i Norden.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram