MobilePay satte atter rekorder i Black Week
Endnu engang blev Black Week rekordernes tid for MobilePay. Her blev sat rekord for hele ugen og Black Friday.
Black Friday er blevet til Black Week og stadigvæk en kæmpe forbrugsfest. De senere år har antallet af MobilePay transaktioner og omsætning været stigende.
Igen i år sættes der ny rekord.
OVERBLIK: Black Friday pristjek på 5 techprodukter
Black Week (fra mandag morgen til søndag nat) er endt med en omsætning på mere end tre milliarder kroner, om er fordelt ud på 4,7 millioner transaktioner. Det er en vækst på 10 procent i omsætningen sammenlignet med sidste år, lyder meldingen fra MobilePay.
Omkring seks ud af ti transaktioner står MobilePay Online for. Det tyder derfor på, at mange danskere har shoppet online i løbet af Black Week.
Inden Black Week var det ellers spændende, hvordan det ville ende, da der har været lidt bekymring omkring danskernes forbrug.
Forventning: Black Friday vil vare en måned
På Black Friday blev der også sat rekord. Her var væksten 4 procent på omsætningen. Gennemsnitskøbet var 706 kroner. I alt passerede det 920 millioner fordelt på 1,3 millioner transaktioner.
-”Trods den usikre økonomiske situation har webshops været aggressive med mange gode tilbud. Og danskerne har turdet bruge penge, endda til voksende gennemsnitsbeløb,” siger Anette Bøje, landechef hos Vipps MobilePay, i en pressemeddelelse.
Mere til historien
Det var særligt i forbindelse med køb på tøj, elektronik, legetøj, skønhedsprodukter, hobby og bøger, at danskerne betalte med MobilePay.