Netflix’ jagt på login-deling er en succes

Netflix har tilgang af abonnenter i bundter af millioner. Det får aktierne til at stige.

en person står over byens tage
Den seer-roste serie “Lupin” med Omar Sy (“De urørlige”) får abonnenterne til at stå i kø ved playknappen. (Foto: Netflix/PR)

Netflix’ jagt på deling af login giver fortsat pote. Det viser regnskabet for årets tredje kvartal.

Ifølge nyhedsbureauet Reuters er udviklingen, hvad analytikere har forudset og en fortsættelse af fremgangen i årets første seks måneder.

Allerede midt på året kunne det konstateres, at der alene på det amerikanske marked blev oprettet 73.000 nye brugere dagligt i snit.

Og netop i USA har Netflix hævet priserne, så et abonnement for en en enkelt husstand er steget fra 9,99 dollar til 11,99 dollar, hvilket svarer til en stigning på godt 14 kroner om måneden.

Priserne er også hævet i Frankrig og Storbritannien, og for et par uger siden var Wall Street Journal ude med en historie om, at Netflix er ved at planlægge prisstigninger, der vil træde i kraft efter den afsluttede strejke i Hollywood.

Ifølge Wall Street Journal vil prisstigningen i første omgang ramme de reklamefrie abonnementer på det nordamerikanske marked. Det er således uvist, om de eventuelle prisstigninger vil slå igennem i Europa og dermed Danmark, hvor et standardabonnement koster 114 kroner.

I det netop afsluttede regnskab fremgår det, at Netflix har haft en tilgang på ni millioner nye abonnenter, og den melding fik streamingkæmpens aktier til at stige med syv procent.

Omsætningen i tredje kvartal ramte 8,54 milliarder dollar, hvilket svarer til godt 60 milliarder kroner.

Netflix’ har nu 247 millioner abonnenter verden over.

Mere til historien

Streaming i det hele taget fortsætter med, at indtage danskernes skærmvaner. Det viser den seneste udgave af TV 2’s kvartals rapport for streamingforbruget i Danmark. Læs mere om det her

HBO Max hæver priserne – rammer også ‘halv pris resten af livet’-kunder

HBO hæver nu priserne - også for de kunder, som har "halv pris resten af livet". Se de nye priser her.

(mere…)
Disney+ ændres den 8. oktober

Disney+ foretager en rebranding på det danske marked fra en 8. oktober. 

(mere…)
TV 2: Rigtigt mange skal betale for TV 2 Play

En ny 2030-strategi er klar fra TV 2, hvor målet er at rigtigt mange danskere skal betale og bruge TV 2 Play.

(mere…)
Daniel Ek træder tilbage som CEO for Spotify

Grundlæggeren af Spotify træder ved årsskiftet tilbage, som CEO for Spotify og bliver i stedet bestyrelsesformand.

(mere…)
Disney+ hæver priserne i Danmark

Så stiger priserne på Disney+ for danske abonnenter. 

(mere…)
Prisen på Disney+ stiger igen

Disney+ hæves igen. Prisstigningen kan meget vel ramme de danske kunder.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker teknologi – fra telefoner og tablets over smarthome og smartwatches til hjemmeelektronik og elbiler. Vi skriver nyheder, baggrundshistorier og guides, men udgiver også podcasts og videoer. Vores ambition er at være din foretrukne kilde til viden om en teknologi, der har afgørende betydning for os alle.
© 2025 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram