Netflix’ jagt på login-deling er en succes
Netflix har tilgang af abonnenter i bundter af millioner. Det får aktierne til at stige.
Netflix’ jagt på deling af login giver fortsat pote. Det viser regnskabet for årets tredje kvartal.
Ifølge nyhedsbureauet Reuters er udviklingen, hvad analytikere har forudset og en fortsættelse af fremgangen i årets første seks måneder.
Allerede midt på året kunne det konstateres, at der alene på det amerikanske marked blev oprettet 73.000 nye brugere dagligt i snit.
Og netop i USA har Netflix hævet priserne, så et abonnement for en en enkelt husstand er steget fra 9,99 dollar til 11,99 dollar, hvilket svarer til en stigning på godt 14 kroner om måneden.
Priserne er også hævet i Frankrig og Storbritannien, og for et par uger siden var Wall Street Journal ude med en historie om, at Netflix er ved at planlægge prisstigninger, der vil træde i kraft efter den afsluttede strejke i Hollywood.
Ifølge Wall Street Journal vil prisstigningen i første omgang ramme de reklamefrie abonnementer på det nordamerikanske marked. Det er således uvist, om de eventuelle prisstigninger vil slå igennem i Europa og dermed Danmark, hvor et standardabonnement koster 114 kroner.
I det netop afsluttede regnskab fremgår det, at Netflix har haft en tilgang på ni millioner nye abonnenter, og den melding fik streamingkæmpens aktier til at stige med syv procent.
Omsætningen i tredje kvartal ramte 8,54 milliarder dollar, hvilket svarer til godt 60 milliarder kroner.
Netflix’ har nu 247 millioner abonnenter verden over.
Mere til historien
Streaming i det hele taget fortsætter med, at indtage danskernes skærmvaner. Det viser den seneste udgave af TV 2’s kvartals rapport for streamingforbruget i Danmark. Læs mere om det her