Netflix vil blokere for downloads

En udvikler er faldet over en tekst i koden på Netflix’ app. Netflix har ingen kommentarer til afsløringen.

Alt tyder på, at det til næste år vil være muligt, at se Netflix med reklamer. Men det vil formentlig koste muligheden for at downloade successerier som “Stranger Things” (billedet). (Foto: Netflix)

Netflix nægter at kommentere en afsløring af de artige. En udvikler har nemlig tippet det amerikanske erhvervsmagasin Bloomberg om en tekststreng, som løfter en flig af sløret for streamingkæmpens fremtidsplaner.

Det er Mark Gurman fra erhvervsmagasinet Bloomberg, som tidligere været ude med skriverier om, at Apples plan er med tiden, at udvide sin i forvejen blomstrende forretning med flere reklamer.

Senest var det om, at Apple arbejder med annoncer til iPhone og iPad. Nu har den troværdige skribent med baggrund i tippet igen været ved tastaturet.

Denne gang handler det også om, at udvide forretningen med reklameindtægter, men nu er det altså Netflix, der er kommet under lup.

Prop i downloads

Ifølge Mark Gurman vil Netflix’ plan om et reklamefinansieret niveau få klippet mindst en hæl i forhold til et betalt abonnement.

Vælger man at streame fra Netflix, så bliver det i bogstaveligste forstand kun streaming.

Netflix planlægger nemlig, at brugere af deres kommende reklamefinansierede niveau ikke får adgang til at downloade hverken film eller serier eller andre former for shows fra platformen.

Altså: Det vil være slut med, at hente film ned til flyveturen eller til at nyde foran pejsen i den norske skihytte, hvis man vælger det gratis tilbud, og dermed skal streame reklamer a la noget der formentlig vil ligne de danske flowtv-kanaler TV 2 eller TV 3.

Mark Gurman skriver, at Netflix har afsløret sig selv ved, at have kodet det ind i koden på virksomhedens iPhone-app.

Det var udvikleren Steve Mosers, som faldt over en tekststreng med teksten “Downloads available on all plans except Netflix with ads” og efterfølgende tippede Bloomberg News.

Netflix har altså afvist at kommentere afsløringen. Dermed konkluderer Mark Gruman, at Netflix endnu ikke har reklame-planerne helt på plads, og at Netflix fortsat kan nå at ændre retning.

Mere til historien

Netflix planlægger ifølge Bloomberg, at rulle det annonceunderstøttede niveau ud i begyndelsen af ​​næste år.

Apple går efter rettigheder til VM i klubfodbold

Streamingtjenesterne går efterhånden mere og mere efter sportsrettigheder, da der er "kunder i sport". Det gælder også Apple.

(mere…)
Netflix vækster i første kvartal 2024

KORT NYT: Netflix har haft en god start på 2024, hvor første kvartal viste større vækst i abonnenter end forventningerne havde været.

(mere…)
Max: Her er priserne i Danmark

I næste måned sættes stikket i til Max. Her er priserne på abonnementerne. Læs mere om dem her.

(mere…)
Sportfan? Du kommer til at betale

Fra den kommende sportssæson er det nye tider på streamingtjenesterne. Regningen ender hos dig som sportsfan.

(mere…)
Disney+ overtager fodboldrettigheder

Disney+ Danmark har sikret sig rettighederne til en række europæiske topkampe.

(mere…)
Danskernes streaming når nye højder

TV 2 Play og DRTV driver udviklingen i danskernes streaming-lyst med blandt andet sport og dækning af tronskifte.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram